וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: ירידה של 0.7% במדד נובמבר - שיעור האינפלציה ב-2008 3.7%

TheMarker

16.11.2008 / 14:11

המדד יושפע במידה רבה מההוזלה החדה במחירי הדלק (13%) ובמחירי הגז והחשמל, כן תשפיע ההוזלה העונתית בהוצאה על נסיעות לחו"ל



מדד נובמבר צפוי לרדת בשיעור של 0.7% כך מעריכים היום כלכלני בנק הפועלים בסקירה שמפרסם הבנק. לדבריהם המדד יושפע במידה רבה מההוזלה החדה במחירי הדלק (13%) ובמחירי הגז והחשמל, כן תשפיע ההוזלה העונתית בהוצאה על נסיעות לחו"ל.



גורמים נוספים אותם מונים בבנק הפועלים הם הוזלות של מוצרי מזון שונים ובתוכם גם הקמח, הלחם, פירות וירקות טריים. מנגד צפויה לדבריהם להימשך העלייה במחירי דמי השכירות בחוזים המתחדשים, עקב כך מעריכים בבנק יעלה סעיף הדיור ב-0.8%.



העלייה העונתית במחירי ההלבשה וההנעלה עם המשך כניסת קולקציית החורף לחנויות צפויה לדחוף את המדד מעלה. הפיחות הניכר בשער השקל בשיעור ממוצע של 4.5% מול הדולר ימשיך גם הוא להשפיע במידה מסוימת. הפיחות נבע בעיקר מהתחזקות הדולר, מול היורו נרשמה יציבות.



לגבי מדד דצמבר, בבנק הפועלים מצפים לירידה בשיעור של 0.1%. לדברי כלכלני הבנק, מדד דצמבר יושפע בעיקר מהוזלה נוספת במחירי הדלקים, מירידה עונתית בפירות והירקות והמשך ירידה במחירי המזון. מנגד תמשך העלייה בדמי השכירות בחוזים המתחדשים והעלייה העונתית במחירי ההלבשה ההנעלה.



בבנק הפועלים עידכנו את שיעור האינפלציה החזוי לשנת 2008 עודכן ל-3.7%, לשנים עשר החודשים הקרובים ל-0.3% ולשנת 2009 - 1.3%. לדברי כלכלני הבנק, רמת אינפלציה זו משקפת את ירידת מחירי הסחורות והאנרגיה בעולם ואת המיתון והירידה בביקושים בארץ ובחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully