וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגר מכרז הברוקראז' של ההסתדרות; העובדים יחסכו 25% בעמלת קנייה ומכירה של ני"ע

חיים ביאור

16.11.2008 / 14:16

בין הגופים המומלצים בהליך הבחירה של הברוקראז' נמנים בנק דיסקונט, בנק מזרחי-טפחות ובנק איגוד



ההסתדרות סיימה את הליך הבחירה למתן שירותי קנייה ומכירה של ניירות ערך (ברוקראז') לקופות גמל מפעליות וקרנות השתלמות. כן הסתיים הליך בחירת הגופים למתן שירותי משמורת לניירות ערך (קסטודיאן) ולמתן שירותים נלווים נוספים.



בהליך הברוקראז' השתתפו 16 גופים ובקסטודיאן 7. הגופים המומלצים בהליך הבחירה של הברוקראז' הם: בנק דיסקונט, בנק מזרחי-טפחות, בנק איגוד, פועלים סהר הראל פיננסים ואיי. בי. איי. הגופים המומלצים בהליך הקסטודיאן הם: בנק דיסקונט, בנק מזרחי-טפחות, ופועלים סהר.



המשמעות של הליך הבחירה היא שהגופים שנבחרו מומלצים על ידי אגף הפנסיה של ההסתדרות לספק את שירותי הברוקראז' והקסטודיאן ל-27 קופות גמל וקרנות השתלמות מפעליות המנהלות נכסים בהיקף של כ-28 מיליארד שקל. "הקופות והקרנות חברו יחד לקיומו של הליך זה באמצעות ההסתדרות כדי להשיג שירותים ברמה הגבוהה ביותר ובמחיר מיטבי", אמר אתמול יו"ר אגף הפנסיה בהסתדרות, עמי כהן.



מתוצאות הליך הבחירה עולה כי עלויות העמלות שישולמו על ידי הקופות תמורת קנייה ומכירה של ניירות ערך, יהיו נמוכות ב-25% בממוצע לעומת הליך הבחירה הקודם שביצעה ההסתדרות לפני שלוש שנים.



כמו כן, מתחייבים הגופים המומלצים להעניק שירותים נוספים. הם יספקו לקופות ניתוחי מיקרו ומקרו, יבצעו ביקורת על השירותים שהם מעניקים, בהיקף שלא יפחת מ-100 שעות בהליך הברוקראז' ומ-250 שעות בהלחיך הקסטודיאן.



לדברי כהן, ההיענות של קופות הגמל וקרנות ההשתלמות להצטרף להליך, מבטאת את ההבנה שיש בקרב מנהליהן ליתרונות שבחבירה המשותפת לצורך רכישת השירותים. "השגנו תנאים משופרים וחיסכון משמעותי לעמיתים בקופות אלה שכבר היום משלמים את דמי הניהול הנמוכים בענף", הוא אמר. "תהליך זה אף יוזיל אותם, מה שיביא להגדלת החיסכון הפנסיוני".



את ההליך הובילו, מטעם ההסתדרות אבי עייש, אקטואר אגף הפנסיה והיוצת המשפטית של האגף, עו"ד חני חורש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully