וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה הריבית על המשכנתא לא יורדת?

TheMarker

16.11.2008 / 14:26

בניגוד להורדות ריבית בעבר אשר נוצלו על ידי הבנקים למבצעים אטרקטיביים והורדת ריבית אגרסיבית, כרגע הבנקים לא מבקשים לפתות לקוחות באמצעות ריביות נמוכות ומשארים את הריביות ברמתן הגבוהה



למרות הורדת ריבית הפריים לשפל חסר תקדים, מסרבים הבנקים, בינתיים, להגיב בהתאם וריביות המשכנתא צמודות המדד נשארות גבוהות מאד באופן יחסי. עמית קמינסקי, מנכ"ל AMG משכנתאות מתריע היום כי פערי הריבית בין משכנתא קבועה וצמודת מדד לבין משכנתא בריבית פריים כ-6%. לדברי קמינסקי "בשוק המשכנתאות נוצר מצב יוצא דופן שריבית הפריים זולה בהרבה מהריבית הממוצעת של המסלולים צמוד המדד".



על פי נתוני AMG משכנתאות, הריבית הממוצעת של המסלולים צמודי המדד עומדת על 5.5%. ריבית הפריים עומדת על 4.5% לאחר ההורדה האחרונה של הנגיד. המרווח הממוצע של הבנקים עומד היום על פריים מינוס 0.6 כך שהלווה משלם נכון להיום 3.9% במסלול שאיננו צמוד למדד.



ריבית בשיעור של 5.5% בתוספת ההצמדה למדד מסתכמת לשיעור של 10% ויותר בריבית והצמדה ללווה על קרן ההלוואה בהשוואה ל-3.9% בממוצע במסלול הפריים נכון להיום. הבנקים טרם הוזלו את הריביות הצמודות.



קמינסקי מעריך שהבנקים מעדיפים לשמור על מרווח ביטחון לאור המצב הרגיש בשוק. בניגוד להורדות ריבית בעבר אשר נוצלו על ידי הבנקים למבצעים אטרקטיביים והורדת ריבית אגרסיבית, כרגע הבנקים לא מבקשים לפתות לקוחות באמצעות ריביות נמוכות ומשארים את הריביות ברמתן הגבוהה בכדי לגבות סוג של פרמיית סיכון בתקופה הבלתי ברורה שחווה השוק הפיננסי.



-



ריבית ממוצעת נקבעת לפי הנתונים שמעבירים הבנקים לחברה לגבי ריביות קבועות צמודות למדד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully