וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל פיננסים: דיסקאונט במניות הוט נטוויז'ן וסמייל; ההמלצה על הוט עומדת על 40 שקל

אמיתי זיו

16.11.2008 / 14:49

לגבי 013 נטוויז'ן, ההמלצה נותרת על 44 שקל על אף התחרות הצפויה מכיוון פרטנר באספקת אינטרנט


האנליסט אמיר אדר מהראל פיננסים סקר את שוק התקשורת והעריך שקיים דיסקאונט עמוק במניות של , 013 ו-012 סמייל. באשר ל-HOT, מעריך אדר כי המניה נסחרת בחסר על אף שהוא צופה נטישה של 80 אלף מינויי טלוויזיה לטובת ה-DTT (רפורמת הערוצים הפתוחים אשר תחל ביוני 2009): "המודל שלנו שמרני באופיו ועדיין מעריך קצב צמיחה ממוצע של כ-13% בתחום הטלפוניה הקווית ואובדן של 'רק' 80 אלף מנויים כתוצאה מהשקת השידורים הטריסטריאליים". האנליסט משאיר את המלצתו על HOT בערך של 40 שקל.

גם לגבי 013 נטוויז'ן משאיר אדר את המלצתו על 44 שקל על אף התחרות הצפויה מכיוון באספקת אינטרנט: "נטוויז'ן הציגה תוצאות טובות לרבעון, אנו מותרים את מחיר היעד על 44 שקל, המשקף מודל שמרני למדי וזאת על רקע ההאטה במשק וכניסתה הצפויה של פרטנר לשוק ה-ISP. עם דיסקאונט של כ-34%". אדר מציין לטובה את החברה בהקשר של שיפור במדדים התפעולים שעברו מהפסד לרווח וכן את מגזר השירותים המנוהלים של החברה, הכולל את החברות עידן וגלובקול שהציג שיפור בתוצאות.

אדר מוסיף התייחסות גם לעסקת הוט-נטוויז'ן שבוטלה: "ביטול עסקת הוט מסיר את הערפל בנוגע לאופייה העתידי של החברה, מאפשר למשקיעים לשוב ולבחון אותה על סמך הישגיה ויתכן אף יוביל לחלוקת דיבידנד בהמשך הדרך". ביחס ל-012 סמייל, כותב אדר: "תמחור חסר משמעותי בסמייל הינו תולדה של סחירות ושקיפות נמוכה. אנו מותירים את מחיר היעד לסמייל על 36 שקל למרות ירידות השערים האחרונות".אדר מציין את שירותי הטלפוניה של החברה לטובה: "אנו ממשיכים לראות בתחום ה-VOB כשירות משלים המבדל את החברה ממתחרותיה, משפר את ה-ARPU, מקטין שיעורי נטישה ובעקיפין אף תומך בגידול הכנסות ה-ILD (שיחות בינ"ל, א"ז). אנו סבורים כי ככל שתעמיק ההאטה במשק כך יעלה קרנו של שירות ה-VOB של סמייל".

ביחס להשלכות המיתון על החברה נכתב: "בעוד שההאטה טומנת בחובה סיכונים לא מועטים לחברה במיוחד בתחום השיחות הבינלאומית, קיימים בה סיכויים לא מועטים וזאת בשל מעמדה כשחקנית המפ"א השלישית בגודלה בישראל ויכולתה להעמיק את חדירתה לשוק על חשבון בזק. המניה נסחרת כיום בדיסקאונט של 47% והמלצתנו נותרת משקל יתר". במישור הרגולטורי אדר מציין לשלילה את ביטול עסקת הוט-נטוויז'ן אשר יכולה למנוע מיזוג עתידי אופציונלי של סמייל עם חברת פרטנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully