וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריזמה: "הצניחה באג"ח קונצרניות וסכנת הגלישה לממשלתיות מקרבות התערבות ממשלתית נוספת"

יובל מעוז

16.11.2008 / 15:05

רפי גוזלן על הירידות במדדי התל בונד: נבעו מהורדת הדירוג לבז"ן ומחשש לפשיטת רגל של אחד הטייקונים



"השילוב של הפחתת הדירוג לבז"ן והורדת הריבית השבוע סימן את החשש מהחרפת ההרעה במצב המשק. התוצאה היא עלייה בפרמיית הסיכון של המשק, כאשר השלב הבא עלול להתבטא באג"ח הממשלתיות". כך כותב רפי גוזלן, סמנכ"ל השקעות ראשי בבית ההשקעות פריזמה.



גוזלן מסביר את הירידות החדות במדדי התל בונד השבוע בהורדת הדירוג של בז"ן, שנעשתה ללא אירוע מיידי מיוחד, אשר התפרשה בשוק כפגיעה בסביבה העסקית בה פועלות החברות - ולאו דווקא בבז"ן. בנוסף, גוזלן מסביר את הירידות בשוק האג"ח בכך שהחשש מפני הורדות הדירוג גורר התאמות תיקים מצד גופים פנסיונים, הבא לידי ביטוי במכירת אג"ח קונצרניות להן צופים הורדת דירוג. חשש נוסף המעיב על מדדי התל בונד הוא האפשרות לפשיטות רגל או בקשה לפריסת חובות מידו של אחד הטייקונים המקומיים.



בפריזמה טוענים כי החשש לזליגת הסכנה לאג"ח הממשלתיות מקרב מאוד ניסיון התערבות ממשלתית נוסף, בכדי לבלום במעט את הפגיעה בשוק הממשלתי.



גוזלן מציין כי "בשנת 2009 צפויה פגיעה מוהתית יותר ביצוא כתוצאה מירידה בביקושים. את עיקר הפגיעה בפעילות סחר החוץ, ביבוא וביצוא, נראה במהלך 2009. ירידה זו תבטא את ההאטה החריפה בפעילות התעשייה במקביל לחולשה ניכרת הצפויה בצריכה הפרטית המקומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully