וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל דורגז לשעבר ירצה ארבעה חודשי מאסר בפועל וישלם קנס של 950 אלף שקל

עמית בן-ארויה

16.11.2008 / 15:14

כך סוכם בהסדר הטיעון של הנאשם עם רשות ההגבלים העסקיים הסדר בעקבות שותפותו בהסכם כובל בין חברות הגז



מנכ"ל דורגז לשעבר, צבי מור, ירצה ארבעה חודשי מאסר בפועל בגין חלקו בקרטל הגז. כמו כן ירצה שנת מאסר על תנאי לשלוש שנים, יהיה מנוע למכהן כדירקטור במשך שנתיים וישלם קנס בסך 950 אלף שקל. בכך אימץ היום שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, יצחק ענבר, את הסדר הטיעון של הנאשם עם רשות ההגבלים העסקיים.



ב-94'-97' היה הסדר כובל בין חברות הגז. הסדר זה כלל הסכמה על הימנעות מלקיחת לקוחות קיימים האחת של השנייה. בין השאר, הסכימו נציגי החברות על חלוקת שוק רוכשי גז חדשים במגזר הביתי.



השופט תיאר מצד אחד את חומרת העבירות ומצד שני את הזמן הרב שחלף מאז ביצוע העבירות וכן את העובדה שדורגז היתה הפחות דומיננטית בקרטל: "לאור מכלול הנתונים הסדר הטיעון – הכולל מרכיב של מאסר ממשי מאחורי סורג ובריח, קנס משמעותי ומניעה להתמנות כדירקטור בחברה ציבורית – נראה סביר בעיניי ואין עילה לסטות ממנו".



רעייתו של מור מסרה בתגובה כי "כניסתה של דורגז לשוק עם יישומה של הרפורמה במשק הגז גרמה דווקא לירידת מחירים לצרכן ולהגברת התחרות. מוזר שדווקא נציגי החברות הגדולות המעורבות בהסדרים יצאו בעונשים קלים. הטענה שמגיע לנו עונש כבד מכיוון שלא מיהרנו לעשות הסדרים עם הרשות היא בלתי סבירה. כל ההתנהלות של הרשות היתה אחוזת אגו. החלטתנו להסכים להסדר נובעת משיקולים אישיים ובמטרה למנוע את המשך הסבל של המשפחה מעינוי הדין המתמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully