וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: הישראלים מאמינים בקהילה המדעית ובצה"ל - לא בכנסת ובמועצות הדתיות

TheMarker

16.11.2008 / 15:18

למרות חוסר שביעות הרצון הכללי של האוכלוסיה, הישראלים עדיין מאמינים בכוחה של הדמוקרטיה



הישראלים מביעים את האמון הרב ביותר בקהילה המדעית ובצה"ל - הם רוחשים אמון מועט ביותר בכנסת ובמועצות הדתיות, כך נמצא על פי סקר שנערך בידי מכון דחף עבור מכון ירושלים לחקר שווקים (JIMS).



במשאל השתתפו 1,006 ישראלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל, אשר התבקשו לדרג את מידת האמון שלהם ב-13 מוסדות לאומיים.



על פי תוצאות הסקר, הקהילה המדעית קיבלה את אמון הציבור ברמה הגבוהה ביותר - 5.8, תוצאה קרובה למדי לתוצאה שזכה בו הצבא, שקיבל ציון של 5.7. הקהילה הרפואית זכתה גם לקבלת ציון גבוה יחסי של 5.2. הציונים הנמוכים ביותר הוענקו לממשלה (3.4), לכנסת (3.2) ולמועצות הדתיות (3.1). חוסר האמון בממסד הפוליטי ובמוסדות הממשלתיים בא לידי ביטוי גם בתשובות לשאלות נלוות נוספות.



חברות גדולות, ובנקים ומוסדות פיננסיים קיבלו ציון של 4.4 ו-4.2 בהתאמה, כשהם מצליחים יותר ממערכת החינוך (3.9) והאיגודים המקצועיים (3.7). הטלוויזיה הצליחה יותר מהתקשורת בכללותה, עם ציון של 4.5. התקשורת קיבלה ציון רק של 4.



המשתתפים נשאלו האם הם מסכימים עם הקביעה הבאה: "האנשים שאנו בוחרים בהם לכנסת מנסים לקיים את ההבטחות שנתנו במהלך מסע הבחירות". 67% התנגדו או התנגדו נמרצות לקביעה זו, בעוד שרק 4% הסכימו איתה לחלוטין. בהמשך לקו זה, נשאל בסקר "האם ניתן לסמוך על פקידי הממשלה לפעול לטובת המדינה". שוב, רוב גדול (60.3%) חלקו על קביעה זו. למעשה, הישראלים חשים שאפילו פוליטיקאי אמין אינו מסוגל להשיג הרבה בזירה הפוליטית, ואינו יכול לפעול בצורה אפקטיווית לטובת העם - 70% מהנשאלים מסכימים כי "הפוליטיקאי הטוב ביותר אינו מסוגל להשפיע לאור הדרך שבה פועלת הממשלה בישראל".



נתון שעשוי להדאיג אף יותר, במיוחד אם זוכרים שמדובר בשנת בחירות, הוא שרוב מוחץ של נסקרים חש שהגופים הממשלתיים מנותקים כמעט לחלוטין מרצונותיו וצרכיו של העם. כשנשאלו "האם את/ה חש שלאנשים המנהלים את המדינה כלל לא אכפת ממה שקורה לך?" 80.5% הסכימו לקביעה זו. 68.7% חשים כי "האנשים המנהלים את המדינה מנותקים משאר העם".



יחד עם כל הנתונים לעיל, ולמרות חוסר שביעות הרצון הכללי של האוכלוסיה, הישראלים עדיין מאמינים בכוחה של הדמוקרטיה: 61% הסכימו כי "בחירות הם דרך טובה לגרום לממשלות להקשיב לרצונות העם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully