וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא איגוד לשכות המסחר: ההסתדרות והממשלה אשמים בגל הפיטורים הנוכחי בגלל חוק עובדי כוח האדם

חיים ביאור

16.11.2008 / 16:09

אוריאל לין: החוק הביא לפיטורים המוניים בלב המשבר הכלכלי



"חוק עובדי חברות כוח האדם, המגביל את משך העסקתם של עובדים אלה לתשעה חודשים בלבד, התקבל בעיתוי אומלל ביותר, על רקע המיתון בישראל". כך אמר בסוף השבוע עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בכנס סגור של מנהלי חברות כוח-אדם שהתקיים בתל-אביב.



לין טען כי חרף האזהרות שניתנו על ידי ראשי המגזר העסקי, לפיהן מגבלת זמן זו תאיץ את גל הפיטורים במשק, כשלו ההסתדרות ומשרד התמ"ת בטיפול בנושא - ולפיכך הם האחראים ישירות להגברת גל הפיטורים במשק. לדבריו, המחדל נוצר עקב התערבות מוקדמת של שר הביטחון אהוד ברק, "שהבנתו בנושא התעסוקה מועטה ביותר", וכן כתוצאה מכך שיו"ר ההסתדרות, עופר עיני, לא עמד בלחצים שהופעלו עליו - למרות שהיטיב להבין שמגבלת העסקת עובדים לתשעה חודשים תהיה לרועץ לעובדים.



לטענת לין, שותף מרכזי למחדל היה משרד התמ"ת, שכן המשרד לא הצליח לארגן ולו פגישה אחת עם
נציגי המגזר העסקי, כדי לבחון את ההשלכות הקשות שיהיו להגבלת תקופת ההעסקה על האבטלה במשק". תקופת העסקה קצרה מאלצת את המעסיקים בפועל לפטר את העובדים קודם שתעבור תקופה בת תשעה חודשים. הארכת התקופה ל-24 חודשים היתה מונעת גל פיטורים מיותר בתקופה זו, וכן משפרת את סיכוייו של העובד להקלט בעבודה", טען לין.



מההסתדרות נמסר כי "איננו מתכוונים להתנצל על כך שחוק חברות כוח-אדם המגביל את משך העסקתם של עובדים אלה לתשעה חודשים בלבד, נכנס לתוקף ב-1 באוקטובר האחרון. החוק החדש שיפר את מצבם של עובדי חברות כוח האדם הקבלניות, שסבלו במשך שנים מתנאי ניצול מחפירים".



ביום שישי הקימה ההסתדרות מוקד חירום שיענה לפניות של מפוטרים במשק. מספר הטלפון של המוקד הוא: 1700-700-331. במקביל העמידה ההסתדרות לרשות 700 עובדי הניקיון שפוטרו מחברת משמר, את שירותיו של עו"ד אהוד שילוני, אשר יגבה 400 שקל בלבד מכל מפוטר שיפנה לקבלת השירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully