וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופל ביקשה עירבונות אשראי מממשלת גרמניה; יצרנית המכוניות: אנחנו לא במשבר נזילות

עפרה שלו

16.11.2008 / 16:42

אופל ציינה כי באם תקבל סיוע, תקפיד שהוא לא יישרף על ידי ג'נרל מוטורס החברה האם שלה הנתונה במצוקה



קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הזמינה את מנהלי יצרנית המכוניות אופל לדון במצבה הפיננסי, לאחר שביום שישי ביקשה החברה עירבונות אשראי מממשלת גרמניה, בהם תשתמש במקרה של האטה בהזמנות של מכוניות. אופל, חטיבה של ג'נרל מוטורס, הדגישה שהיא אינה סובלת מבעיות נזילות, בניגוד לחברה האם האמריקאית שלה, וכי בקשת הסיוע היא אמצעי זהירות בלבד.



"חשוב שנדון בצעדים הנכונים לתמיכה בתעשיית הרכב", אמרה מרקל במהלך פגישת ה-G20 בוושינגטון. מרקל הזמינה את מנהלי אופל ואת נציגי העובדים שלה להיפגש עם שרי האוצר והכלכלה. הפגישה תיערך ביום שלישי.



אופל, המעסיקה 25,700 עובדים, לא נקבה בסכום, אך ההערכות הן כי החברה מבקשת כמיליארד יורו. דובר מטעם אופל אמר כי החברה תשתמש בעירבונות רק אם מצבה של GM (ג'נרל מוטורס) ידרדר עד כדי שישפיע לרעה על הייצור והפיתוח באופל.



סגן יו"ר מועצת הפיקוח של אופל, קלאוס פרנץ, אמר כי יש להבטיח כי סיוע כלכלי שיתקבל מממשלת גרמניה לא יישרף על ידי ג'נרל מוטורס, אלא יישאר בתוך מותג אופל.



אופל ויצרניות רכב גרמניות אחרות, כגון דיימלר ו-BMW, הודיעו על סגירה זמנית של מפעלים במטרה לחסוך בעלויות בעקבות הירידה החדה בהזמנות.



ג'נרל מוטורס הזהירה מוקדם יותר החודש כי הכסף בקופתה הולך ואוזל, וייתכן שלא יהיה בידיה מספיק מזומן כדי להמשיך לפעול עד סוף השנה, אלא אם שוק המכוניות ישתפר, או שתצליח להגדיל את הונה. GM, פורד וקרייזלר ביקשו מהקונגרס האמריקאי סיוע של 25 מיליארד דולר.



על פי הערכות שפורסמו אתמול בבלומברג, פשיטת רגל של GM תעלה לממשל הפדרלי 200 מיליארד דולר, בין השאר בהגדלת הוצאות הסעד למובטלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully