וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברות גרין לט וניוטון גייסו 4 מיליון שקל

פז וייסמן

16.11.2008 / 17:02

גרין לט קיבלה השקעה בהיקף של 2 מיליון שקל; ניוטון השלימה גיוס הון בהיקף של 2.2 מיליון שקל



החברות גרין לט (GreenLet) וניוטון גייסו 4.2 מיליון שקל. חברת גרין לט עוסקת בפיתוח מערכת לחיסכון בחשמל בשעות השיא. ניוטון עוסקת בפיתוח מנועים יעילים, הפועלים באמצעות שריפת דלקים.



גרין לט קיבלה השקעה בהיקף של 2 מיליון שקל מחממת Lab-One. החברה פיתחה מערכת לניהול צריכת חשמל בארגונים, היודעת לצמצם את צריכת החשמל בשעות השיא. המערכת פועלת בעזרת מערכת מחשב מרכזית ובעזרת התקן היודע להתחבר לשקע החשמל ולשדר דרך רשת האינטרנט לחברת האנרגיה (לדוגמה חברת חשמל), מה היקף השימוש של חשמל בשעות השיא. אבנר כהן, מנכ"ל החברה, מסביר כי בארה"ב חברות האנרגיה מגיעות להסדרים עם צרכנים גדולים לגבי ההחזר כספי מחסכון באנרגיה שעות השיא, ומכאן הרווח. החברה הוקמה בחודש ספטמבר האחרון, ונכון להיום היא מעסיקה 5 עובדים. כהן היה בעבר יזם בית בקרן הון הסיכון פרסיד.



ניוטון, הפועלת במסגרת חממת מיט"ג היי-טק ונצ'רס של קבוצת קפיטל פוינט, השלימה גיוס הון בהיקף של 2.2 מיליון שקל. ההון גוייס ממשקיע פרטי, שישקיע בחברה 1.6 מיליון שקל ומחממת מיט"ג היי-טק ונצ'רס שתשקיע 617 אלף שקל לחברה, כהלוואה המירה למניות. לאחר ההשקעה תחזיק קבוצת קפיטל פוינט בכ-32.9% מהונה המונפק של ניוטון, בדילול מלא.



ניוטון טכנולוגיות הנעה מפתחת פלטפורמת הנעה חסכונית, המאפשרת שימוש בכל סוגי הדלקים. החברה עוסקת בפיתוח פלטפורמת הנעה המשלבת מאפיינים של טורבינת גז ומנוע שריפה נפחי, המיועדים לכלי רכב כבדים, כלי שיט, מטוסים ותחנות כוח. הפלטפורמה מאפשרת שימוש בביו דיזל ומזוט.



מהחברה נמסר כי נרשמה הצלחה בבניית אב טיפוס עובד של מנוע במימדים של קופסאת מגפיים, המייצר הספק שיכול להניע מכונית מירוץ. המנוע פועל בשקט כמעט מוחלט. משקלו הוא כחמישית מגודלו של מנוע הפועל בטכנולוגיות קיימות ובעל הספק זהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully