וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא סין, הו ג'ינטאו: הצמיחה הכלכלית המואצת של סין תסייע לכלכלת העולם להתאושש ממשבר האשראי

סוכנויות הידיעות

16.11.2008 / 17:12

לפי נתוני קרן המטבע הבינלאומית כלכלת סין היתה אחראית בשנה שעברה ל-27% מהצמיחה העולמית



הצמיחה הכלכלית המואצת של סין תוכל לסייע לכלכלת העולם להתאושש ממשבר האשראי וההאטה הגלובלית – כך אמר נשיא סין, הו ג'ינטאו, כפי שצוטט היום על ידי סוכנות הידיעות סינחואה במהלך שיחה עם מנהיגי מדינות ה-G20 בוואשינגטון.



"הצמיחה היציבה והמהירה יחסית בסין מהווה תרומה חשובה בפני עצמה ליציבות הפיננסית העולמית ולצמיחה הגלובלית. סין נוטלת חלק פעיל בשיתוף הפעולה הבינלאומית לבלימת משבר האשראי", אמר הו. שר האוצר האמריקאי, הנרי פולסון, שיבח גם הוא אתמול בראיון לערוץ CBNC את המהלכים הסיניים לעידוד הצמיחה ואמר כי "מה שהסינים עושים הוא מאד חשוב, ומאד נחוץ".



בשבוע שעבר הכריזה ממשלת סין על חבילת תמריצים בסך 586 מיליארד דולר לעידוד הצמיחה הכלכלית, הכוללת בנייה של דיור מוזל, סלילת כבישים, הנחת מסילות רכבת והקמת שדות תעופה, בנוסף להקלות במסים על נכסים מסוימים במטרה לעודד השקעות והגדלת הסובסידיות למגזר החקלאי.



לפי נתוני קרן המטבע הבינלאומית (IMF), כלכלת סין היתה אחראית בשנה שעברה ל-27% מהצמיחה העולמית. ממשלת סין מנסה כיום לבלום את ההאטה הכלכלית במדינה, אשר נגרמה בעקבות משבר האשראי העולמי והירידה בביקוש למוצרים סיניים בארה"ב ובאירופה בשל ההאטה בכלכלת העולם.



ברבעון השלישי צמח התמ"ג הסיני ב-9% - קצב הצמיחה האיטי ביותר מזה 5 שנים – וכלכלנים בכירים במדינה צופים כי הצמיחה לא תעלה על רמה של 9% ב-2009. בדבריו בפסגת ה-G20, הביע הו תמיכה בקריאתם של נשיא רוסיה, דמיטרי מדוודב, וראש ממשלת הודו, מנמוהן סינג, לביצוע רפורמות במערכת הפיננסית הבינלאומית. "יש לבסס סדר פיננסי בינלאומי חדש שיהיה הוגן, צודק, שיתופי ושיטפח סביבה מוסדית שתתאים להתפתחויות הכלכליות העולמיות", אמר הו, שקרא למדינות המתועשות למלא את חלק בבלימת משבר האשראי.



"על המדינות המפותחות לעמוד באחריותן ובהתחייבויותיהן באמצעות ייצוב הכלכלות, חידוש הצמיחה ונקיטה בצעדים לייצוב שוקי ההון המקומיים שלהן והבינלאומיים, למען המשקיעים", אמר הו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully