וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נרל מוטורס מפעילה לחצים לקראת הדיון בסנאט על חילוץ החברה: מזהירה מפני ההשלכות אם תפשוט רגל

רויטרס

16.11.2008 / 18:08

מחר ידון הסנאט בחבילת חילוץ בסך 25 מיליארד דולר למגזר הרכב האמריקאי



ענקית הרכב ג'נרל מוטורס (GM) לוחצת בימים אלה על הממשל האמריקאי לספק לה סיוע חירום, בטענה כי פשיטת רגל של יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב תוביל לתגובת שרשרת שתוביל לקריסה של מאות ספקיות וסוחרים, כמו גם לקריסה של תעשיית הרכב האמריקאית כולה – כך דיווח היום העיתון "וול סטריט ג'ורנל".



לפי הדיווח, לוביסטים מטעם GM נפגשו בסוף השבוע עם מנהיגי הקונגרס, עם בכירים בממשל בוש ועם אנשי הצוות של הנשיא האמריקאי הנבחר ברק אובמה, במטרה לשכנעם בצורך בתוכנית חירום לחילוצה של ענקית הרכב מקריסה. טענת החברה היא כי אם תורשה GM לפשוט רגל, הדבר יפגע קשות בכלכלת ארה"ב ויזניק את שיעור האבטלה.



שלושת יצרניות הרכב הגדולות בארה"ב – ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר – פנו בשבועיים האחרונים לממשל האמריקאי וביקשו ממנו סיוע במסגרת תוכנית החירום הכלכלית בסך 700 מיליארד דולר שאישר הקונגרס, בטענה כי אם הממשלה לא תסייע התעשייה כולה עשויה לקרוס בעקבות הירידה בביקוש למכוניות ומשבר האשראי העולמי.



ביום שני ידון הסנאט בחבילת חילוץ בסך 25 מיליארד דולר למגזר הרכב האמריקאי, שכבר אושרה בקונגרס, אולם עדיין לא ברור האם תזכה לתמיכה הנדרשת לאישורה. הבית הלבן מתנגד לתוכנית, וטוען כי כבר הקצה 25 מיליארד דולר ליצרניות הרכב כדי להאיץ את ייצורן של מכוניות חסכוניות בדלק.



"אין לנו תוכנית ב', מעבר לניסיון לזכות בתמיכה ממשלתית", ציטט ה"ג'ורנל" את אחד מיועצי GM. גורם אחר המקורב לחברה אמר כי בכירי בג'נרל מוטורס הביעו אופטימיות בנוגע לסיכוייה של החברה לזכות בסיוע לפני חודש דצמבר. GM פנתה גם לספקיה, עובדיה והאיגודים המקצועיים וביקשה מהם ללחוץ על הקונגרס לאשר את חבילת החילוץ.



נרימן בהרווש, כלכלן ראשי בחברת החיזוי HIS גלובל אינסייט, העריך בסוף השבוע בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג כי קריסת ג'נרל מוטורס תעלה לממשל הפדרלי 200 מיליארד דולר – פי 8 מ-25 מיליארד הדולר שמבקשות יצרניות הרכב בארה"ב.



GM הודיעה בתחילת החודש כי עד סוף השנה עלול להיגמר מאגר המזומנים התפעולי שלה, וחזתה כי עד יוני תהיה במצוקה קשה, אלא אם שוק המכוניות ישתפר, או שתצליח להגדיל את הונה. קריסת GM תעלה באובדן משרות בקרב ספקיה, ותגרום לזינוק באבטלה לרמה של 9.5%, לעומת תחזיות נוכחיות לאבטלה של 8.5% בגלל החולשה הכלכלית, אמר בהוורש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully