וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשון קיויתי: "מחירי הדירות ירדו ב-15% לפחות"

רז סמולסקי

16.11.2008 / 18:51

ב.ס.ר פרויקטים ביטלה את קבוצת הרכישה בת 280 דירות בשכונת פלורנטין בתל אביב


חברת בשליטת נחשון קיויתי וקלמן סופרין, ביטלה את קבוצת הרכישה בת 280 דירות בשכונת פלורנטין בתל אביב. קיויתי אמר ל-Themarker כי הסיבה לביטול הקבוצה הייתה הדרישה קבוצת הרוכשים להוריד את מחיר הקרקע בכ-10%-20% והסירוב של בעלי הקרקע להיענות לדרישה זו.

"גיבשנו 80% מהקבוצה והשקענו בפרויקט הרבה מאמצים. זו הייתה יוזמה שלנו, כנאמן של בקבוצה, לומר לרוכשים שאנחנו חושבים שבמצב של השוק היום, שבאמת הידרדר, המחיר צריך להיות מופחת ולקחנו בחשבון את הסיכון שנפסיד את העסקה" מספר קיויתי.

לדבריו, רוב הרוכשים סברו שמחיר רכישת הקרקע בשטח של שבעה דונם גבוה מדי. "הם אומנם הסכימו למחיר הגבוה הזה לפני חמישה חודשים, אבל משהו בשוק השתנה ולכן דרשנו הפחתה. זה נובע מתוך חששות אמיתיים ממה שהולך להיות בשוק וגם מתוך רצון להרגיש יותר ביטחון בעסקה. אני מצדיק את הקבוצה. כמנהל הנדסי של העסקה הזו אני חושב שמחיר קרקע לדירה, המהווה כ-45% מעלות הדירה בגוש דן ובעיקר בתל אביב ירד בכ-20% ומחירי הדירות ירדו ב-15% לפחות".

לפני כארבעה חודשים הודיעה ב.ס.ר כי היא מארגנת קבצת רכישה של 280 דירות ושטחי מסחר בין הרחובות מעון, אברבאנל והנגרים בדרום תל אביב בהשקעה של 360 מיליון שקל. דירות בפרויקט הוצעו למכירה במחירים, שנעו בין 900 אלף שקל ל-1.2 מיליון שקל.

קיויתי הגיב על המצב בשוק: "היום אין פרויקטים חדשים ואין קבלנים ויזמים שיכולים לקנות ולהרים פרויקט כזה בגלל הקושי להשיג להם ליווי בנקאי. שאם בעלי קרקעות רוצים לממש עסקאות במצב החדש הם צריכים להתאים את המחיר.

ל-ב.ס.ר יש פרויקט נוסף, חדש, שנבנה בשיטה של קבוצת רכישה, בסר 3 - מגדל משרדים של 35 קומות בבני ברק ובשטח של 44 אלף מ"ר ברוטו ששווק במלואו ובנוסף נמצאת החברה בתהליכי בדיקה של הקמת קבוצת רכישה למגדל משרדים נוסף, בסר 4, גם הוא בבני ברק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully