וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החקירה הממלכתית למשבר המים - הנציבים מאשימים: "לממשלה אין אף פעם זמן"

אבי בר-אלי

16.11.2008 / 19:33

נציב המים לשעבר: "ב-16 השנים שכיהנתי כנציב המים - התקיימו רק שני דיונים בנושא"



החלה הטחת ההאשמות בדיוני ועדת החקירה הממלכתית למשבר המים, נציב המים לשעבר, מאיר בן מאיר: "האחריות ההיסטורית לנושא מקרו-אסטרטגי איננה על פקיד. איש לא הסמיך אותי ולא העניק לי את הכוח לקבל החלטות שמשליכות על פיזור האוכלוסייה למשל. ההחלטה האסטרטגית היא בידי הפוליטיקאים. עברתי כמה ממשלות ישראל ובמשך 16 שנים שכיהנתי בתפקידי, היו רק שני דיונים בעניין המים". כך העיד אתמול בן מאיר, ביומה השני של הוועדה. "בלוח הזמנים של הממשלה", הוסיף מאיר, "הזמן הקצוב לראייה כוללת של משק המים נדחק בין שאלות ביטחון ואחרות, ולממשלה אין אף פעם זמן".



בתום עדותו של בן-מאיר, הופיע בפני הוועדה הנציב לשעבר פרופ' דן זסלבסקי. זסלבסקי התמקד אף-הוא בעדותו בצורת ההתנהלות השלטונית הכושלת לכאורה, וטען "אצלנו ב-90% מהמקרים לא מגדירים מטרה, אלא דעה קדומה על פתרון". לדבריו, "מסוף שנות השישים אנחנו יודעים בדיוק מה שהולך לקרות, וכל מה שקרה במשק המים היה חזוי. אין שום נעלמים".



ועדת החקירה הממלכתית בנושא ניהול משק המים בישראל, בראשות השופט בדימוס פרופ' דן ביין וחברי הוועדה פרופ' יורם אבנימלך ופרופ' יואב כסלו, החלה בסוף-השבוע שעבר את דיוניה – כשראשון העדים, מנהל רשות המים הנוכחי פרופ' אורי שני, מפתיע את הנוכחים בטענה כי משק המים דורש השקעה מיידית של 17 מיליארד שקל – וכי לא יהיה מנוס מהגדלת המיסוי על תעריף המים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully