וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצי השקעות: כדאי להמתין להתבהרות המצב בעולם

שרית מנחם

16.11.2008 / 20:59

42% מהיועצים סבורים כי המצב הנוכחי אינו מהווה הזדמנות להשקעה. 53% אמרו כי התיקון בבורסה יארך בין שנה לשלוש שנים

האם הירידות החדות בשווקים הן הזדמנות? רוב המשיבים במדד היועצים של פסגות ו-TheMarker מעדיפים לשמור בינתיים על סולידיות: 42% השיבו כי עדיף להמתין עד להתבהרות המצב הכלכלי בעולם; 38% אמרו כי אין צורך להמתין ­וזהו הזמן לנצל את מחירי השפל בשוק המניות; ו-20% ענו כי הם מעדיפים להישאר באפיקים סולידיים בתקופה הקרובה, והמליצו על פקדונות ועל קרנות כספיות.

את ההסבר להססנות היועצים באשר לכניסה לשוק המניות אפשר למצוא בתשובותיהם לשאלה הבאה: "כמה זמן ייקח למדד ת"א 25 לחזור לרמה של 1,000 נקודות?". 53% מהיועצים השיבו שהתיקון יארך בין שנה לשלוש שנים, 25% אמרו כי מסע העליות יימשך חמש עד שמונה שנים, ורק 11% מהם סבורים כי המדד יגיע ל-1,000 נקודות בשנה הקרובה.

היועצים נשאלו גם בנוגע לאופן שבו התמודדו אנשי העסקים הבולטים עם המשבר. בתשובה לשאלה מי הגיע מהם הגיע מוכן יותר למשבר, השיבו 73% מהיועצים כי דנקנר היה הכי מוכן למשבר בהשוואה לקולגות שלו, אף שהדבר לא מונע פגיעה קשה בעסקיו.

יתר הטייקונים קיבלו ציונים מאכזבים מהיועצים. שרי אריסון, בעלת השליטה בקבוצת אריסון, קיבלה ציון טוב על הכנתה למשבר רק מ-20% מהיועצים; אליעזר פישמן, בעל השליטה בקבוצת פישמן, ולב לבייב קיבלו ציון טוב רק מ-3% מהיועצים, כל אחד. תשובה לא קיבל אפילו קול אחד.

ומי הגיע הכי לא מוכן למשבר? מי שכובש את המקום הראשון והלא מחמיא לפי היועצים הוא לבייב, עם 48% מהקולות. מיד אחריו מדורג תשובה עם 41% מהקולות.

מדד היועצים של TheMarker ופסגות משוקלל מתוצאות סקר שנערך בקרב יועצי השקעות בבית ההשקעות פסגות אופק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully