וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מציע לתעשיינים אשראי של 1.5 מיליארד שקל

אורה קורן

17.11.2008 / 8:30

המשרד מתכנן לפתוח ערוצי אשראי לסיוע לתעשייה בשיתוף הבנקים ובערבות מדינה, בשל הקשחת הדרישות של הבנקים לבטחונות

תוכנית משרד האוצר לסיוע לתעשייה על רקע המשבר הכלכלי העולמי כוללת פתיחת ערוצי אשראי בשיתוף עם הבנקים, שיעניקו מסגרת אשראי של כ-1.5 מיליארד שקל בריבית שוק; שיעור הריבית לא יעלה על פריים פלוס 2.9% - כך נודע ל-TheMarker.

התוכנית כוללת הקמת קרן אשראי חדשה לעסקים בינוניים, שמחזורם השנתי הוא עד 100 מיליון שקל. היקף הקרן יהיה כ-600 מיליון שקל; משרד האוצר יעמיד 100 מיליון שקל, ויתר הסכום יתקבל מבנקים שיזכו במכרז להשתתפות בקרן.

הלוואות הקרן ייהנו מערבות מדינה בשיעור של 70%, מערבות הבנקים ומבטחונות שיעמיד הלווה בהיקף של 20% בלבד מההלוואה שיקבל.

בנוסף ירחיב משרד האוצר את הקרן לעסקים קטנים ב-30 מיליון שקל מתקציבו, כך שבמימון הבנקים היא תגיע להיקף של 400 מיליון שקל. גם קרן זו תיהנה מערבות מדינה.

קרן נוספת שמיועדת ליצוא ועומדת על כ-500 מיליון שקל, תשנה את תנאיה. עד עתה יכלו יצואנים לקבל מהקרן הלוואות לפיתוח שווקים חדשים, או מוצרים חדשים ליצוא. עתה יוכלו היצואנים להשתמש בהלוואות לכל מטרה שתקדם את היצוא.

בנוסף תוקם קרן השקעות משותפת לממשלה ולבנקים להשקעות בתעשייה מסורתית. היקף הקרן יהיה כ-200 מיליון שקל. הממשלה אימצה בשנה החולפת מדיניות של שדרוג טכנולוגי ועיצובי בתעשייה מסורתית, במטרה לאפשר לה לעמוד בתחרות עולמית.

תוכנית האשראי של משרד האוצר מבוססת על הערכה כי הבעיה העיקרית שעמה צפוי להתמודד המגזר העסקי היא מחנק אשראי, שנובע מבטחונות שחסרים ללווים. על רקע המשבר העולמי החמירו הבנקים את דרישת הביטחונות למתן אשראי, ועסקים רבים מתקשים לעמוד בתנאים החדשים.

בנוסף הגדיל משרד האוצר את תקציב המחקר ופיתוח (מו"פ) של המדען הראשי ל-2008 ב-300 מיליון שקל, שייתוספו לסעיף "הרשאה להתחייב" שממנו נגזרים מענקי המו"פ. תוספת של 100 מיליון שקל אושרה לפני כחודש, ו-200 מיליון שקל אושרו אתמול. לא צפויה הגדלה בתקציב המדען הראשי ל-2009 על רקע מגבלת תקציב 2009, שלא אושר בכנסת.

תוכנית משרד האוצר לעידוד התעשייה כוללת גם הקצאת 50 מיליון שקל להקמת מרכז מו"פ בפריפריה. ככל הנראה תינתן העדפה לבאר שבע, שבה ממוקמת אוניברסיטת בן גוריון שיכולה לתמוך בפעילות המרכז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully