וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובם של בנייני המשרדים הישנים

אריק מירובסקי

17.11.2008 / 7:26

נדל"ן מניב



>> לפני כחודש וחצי רכשה חברת מגדל מדלק החזקות את חלקה בבית ציון ובמגדל זיו ברמת החי"ל ואת מגדל סהר בתל אביב ב-275 מיליון שקל, ואת בית סלקום ממבני תעשייה ב-356 מיליון שקל.

שתי העסקות נעשו במחירי שוק "נורמלי", בעוד שבתקופה ההיא כבר היה ברור שהנורמות בענף עומדות להשתנות בגדול. לא פלא שבשוק הנדל"ן העריכו אז שחברות הביטוח סייעו לחברים.



כיום הדברים ברורים הרבה יותר. מה שהיה היה, ושוק המשרדים צועד כחמש שנים לאחור, לתקופה שבה מחיר מ"ר במגדל משרדים יוקרתי נע סביב 60 שקל - כמחצית מהמחירים הממוצעים המבוקשים על שטחים כאלה כיום. אם כבר לאחר חודשיים של משבר נפלו המחירים בשיעור של 20%-30%, קל לשער מה יקרה בעוד חצי שנה.



הנסיגה אינה רק במחירים, אלא גם בהיצע הנכסים. לפני שנתיים היה נראה שחטיבה שלמה בענף הנדל"ן למשרדים נעלמה ממפת הביקושים. היו אלה אותם מבנים מיושנים במרכז העיר שלא שכנו במגדלים מצופי זכוכית, שהלובי שלהם לא היה מפואר, שלא החזיקו חנייה תת קרקעית ושבית הקפה הקרוב אליהם לא שכן בקומת הקרקע. המבנים האלה נותרו ריקים יחסית, וכבר היה מי שהציע לארגן על שטחם תוכניות של שינוי ייעוד והסבה לבתי מגורים.



אך מסתבר שתוכניות אלה היו מוקדמות. בימים אלה אותם מבנים שבים לתחייה: פריחת שוק המשרדים בישראל היתה קצרצרה, וכבר עכשיו ניתן לסכם את העשור הנוכחי כעשור קטסטרופלי ליזמות של מגדלי המשרדים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully