וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירתו של איזי כהן

אתי אפללו

17.11.2008 / 8:11

הולכת על בטוח



>> באפריל האחרון נפל דבר בשוק הביטוח. איזי כהן, המנכ"ל של חברת הביטוח הגדולה מגדל זה עשור, עזב את ענף הביטוח ועבר לעמוד בראש אפריקה ישראל. נמאס לו, ואפשר להבין אותו. ענף הביטוח אפור, משמים, מלא הנוסחאות האקטואריות שאף אחד לא ממש מבין. גם עשרות החוזרים של הממונה על שוק ההון ידין ענתבי, והשינויים הרגולטוריים, די הספיקו לו.

ענף הנדל"ן דווקא נראה נוצץ ומפתה. במשך שנות הגיאות צמחו חברות הנדל"ן. היו שם רוח יזמית, פרויקטים, רכישות, בונוסים ואופציות. לב הציע, ואיזי כהן עבר לאפריקה, שהמניה שלה באותה תקופה כונתה "מניית העם השנייה - אחרי טבע". בראיונות הפרישה הוא דיבר על מיצוי ועל צורך באתגרים חדשים.



אי אפשר להמעיט ברצונו של אדם לאתגרים, לקידום ולמשימות חדשות. כנראה שבמועד קבלת ההחלטה איזי עשה את הבחירה הנכונה עבורו. אבל מצב השוק קצת טרף לו את הקלפים. אנחנו לא מדברים על האופציות שקיבל בעת המעבר לאפריקה ישראל, שנשחטו ללא הכר - ככל הנראה אפילו יותר מהשחיטה שעברה על האופציות שלו במגדל. אנחנו גם לא מדברים על צחוק הגורל, שלפיו מגדל צפויה לשוב למדד המעו"ף אחרי שנה בגלות של מדד היתר, בעוד אפריקה ישראל עלולה להיפלט ממנו בעדכון המדדים הקרוב. אנחנו מדברים בעיקר על הפוזיציה שבה איזי כהן שם את עצמו. בתקופה שבה נזילות היא שם המשחק, איזי כהן עבר מאחת מספקיות האשראי המוסדי הגדולות ביותר, לאחת מצרכניות האשראי הגדולות בשוק.



איזי כהן הוא מנכ"ל חדש שנכנס בתקופה סוערת לחברה עם בעלים ויו"ר דומיננטי, לב לבייב, וסגן יו"ר מעורה ודומיננטי, נדב גרינשפון. עקב המשבר, רוב עיסוקו של איזי כהן הוא לנסות למכור חתיכות מהחברה. כיום הוא עומד מול משקיעים ובהם משקיעים מוסדיים, אותם מוסדיים שעד לפני שנה היה חלק מהם, מראה להם טבלאות אקסל ומנסה לקבל מחיר כמה שיותר גבוה עבור הנכסים שהוא מוכר - כאשר הם רוצים לשלם כמה שפחות. הוא צריך כסף, להם יש. נקודת המוצא במו"מ היא לטובתם.



אסור לטעות: גם המחליף של איזי כהן, יונל כהן, לא מלקק דבש. מגדל היא חברה שחשופה מאוד לתנודות בשוק ההון, והמצב עושה שמות בהכנסות שלה מדמי ניהול. גם יונל כהן עובד קשה בזמן המשבר, וגם הוא היה מעדיף לראות בדו"חות הכספיים שלו את המספרים של השנה שעברה. אבל כשכהן וכהן נפגשים במצגת שבה מציעים למגדל לרכוש את אחד מנכסי הנדל"ן של אפריקה ישראל, לא בטוח שאיזי לא מתגעגע, אי שם בסתר לבו, לשבת בכיסאו של יונל.



אגב, המעבר של איזי כהן הוא רק דוגמא לנהירה של מנהלים פיננסיים מסקטור הבנקאות המרובע ומענף הביטוח המשמים - לא רק לענף הנדל"ן, אלא גם לקרנות הגידור המפתות ולבתי ההשקעות המתוחכמים. אז היה המעבר בגדר אתגר, והיום הוא מתממש, אבל לא נראה שזה האתגר שאליו הם כיוונו.איזי כהן בחר שלא להגיב על הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully