וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוראה חדשה של הבורסה תזניק את מגדל ממדד היתר לת"א 25

אתי אפללו

17.11.2008 / 8:11



>> עדכון המדדים בסוף השנה יתרחש לנוכח הוראת השעה שהוציאה הבורסה בסוף השבוע שעבר, שעל פיה היקף אחזקות הציבור לשם היכללות במדדים ת"א 25 (מעו"ף) ות"א 100 יופחת משיעור של 25% לשיעור של 20%.



מי שהוראת השעה הזאת עשויה להיות משמעותית בעבורה היא חברת הביטוח מגדל, שנמצאת בבעלות חברת הביטוח האיטלקית ג'נרלי. מגדל, שנסחרת לפי שווי שוק של 3.2 מיליארד שקל, נסחרת כיום במדד יתר 120. לפני כשנתיים נפלטה ממדד ת"א 25 לאחר שאחזקות בעלי העניין בה (ג'נרלי ובנק לאומי) היו כ-20%. לפני שנה יצאה מגדל ממדד ת"א 100 מאותה הסיבה.

גם ג'נרלי וגם לאומי, שסברו כי השווי שבו נסחרת החברה אינו משקף את שוויה האמיתי, לא הקטינו את אחזקותיהם כדי להשאירה במדדים המובילים. הפחתת דרישות הבורסה עקב הוראת השעה מקרב את מגדל לחזרה לת"א 25 בעדכון המדדים הקרוב. שכן אחזקות בעלי העניין בחברה כיום הן 79.36%. כלומר, אחזקות הציבור הן מעט יותר מ-20%.



מגדל מנוהלת בידי יונל כהן ועוסקת בעיקר בביטוח חיים. בדומה למניות כל מגזר הביטוח סובלת מניית מגדל מתחילת השנה מירידות, אך ביחס לחברות אחרות בענף הביטוח ירידות אלו מתונות. מתחילת השנה איבדה המניה כ-42%.



במסחר ביום חמישי זינקה מניית מגדל ב-8.7%, על אף ירידות חדות בבורסה באותו היום. התשובה לשאלה אם מגדל תחזור למדד המעו"ף או לא תיקבע לפי השווי שלה בעת המועד הקובע לעדכון המדדים. ואולם, כבר עתה ברור כי מדגל תעלה לכל הפחות תעלה למדד היתר למדד ת"א 100.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully