וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסם סידרה לטבעול דריסת רגל בשוק של 600 מיליון דולר בשנה

מאת יורם גביזון

17.11.2008 / 8:11



>> חברת טבעול שבשליטת אסם ממשיכה להרחיב את פעילותה בשוק האמריקאי. טבעול וחברת נסטלה ירכשו את פעילותה ונכסיה של חברת פודטק ב-17-20 מיליון דולר. פודטק עוסקת בייצור ובשיווק של תחליפי בשר מצוננים בארה"ב ובקנדה במותג Veggie Patch.

פודטק הוקמה בקונטיקט ב-95' בידי אלי זוגלובק והיא מצויה בשליטתו. מחזור המכירות של פודטק הסתכם ב-15.4 מיליון דולר בינואר-ספטמבר 2008 - עלייה של 50% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2007. מכירותיה ב-2008 צפויות להגיע ל-20 מיליון דולר, לאחר שב-2007 ירדו המכירות ב-6.8% בהשוואה ל-2006 ל-13.6 מיליון דולר.



העסקה שתתבצע בשיתוף עם נסטלה מסמנת את הכניסה הראשונה של טבעול לשוק תחליפי הבשר וארוחות מוכנות על בסיס צמחי בארה"ב, שנאמד ב-600 מיליון דולר בשנה. זאת, לאחר שמו"מ ממושך שניהלה לרכישת Garden Burger לא עלה יפה והחברה נרכשה לפני כמה חודשים בידי קלוגס. טבעול תרכוש את נכסי פודטק, כולל מפעל הייצור, מתקן ההפצה, הציוד והמלאי ב-10.6 מיליון דולר, ונסטלה תרכוש את הקניין הרוחני של פודטק (ידע, מותג וסימני מסחר) ב-9.4 מיליון דולר.



עומרי לוטן, המשנה למנכ"ל אסם ומנהל חטיבת המזון המוכן, שעומד בראש חטיבת המזון המוכן, אמר שרכישת פודטק תבטיח לטבעול דריסת רגל בשוק של תחליפי בשר מצוננים על בסיס ירקות שגודלו 100 מיליון דולר. בשוק זה בו היא מתחרה בחברת לייט לייף של קונצרן קונגרה (שמחזיקה ב-50% מהשוק) ועם חברת Yves שבבעלות חברת Hain.



טבעול רוכשת את הבעלות בפודטק שלושה חודשים לאחר שרכשה את חברת הסלטים האמריקאית טרייב (Tribe), שמחזיקה ב-15% משוק הסלטים האתניים, תמורת 57 מיליון דולר. לוטן העריך שפודטק וטרייב ייהנו מהיתרונות של סינרגיה הדדית, שכן פודטק חזקה ברשתות כמו וול מארט וקוסקו סייפווי ופובליקס, בעוד טרייב חזקה ברשתות כמו קרוגר, Whole Foods (שהיא אחת מרשתות המזון האורגני והטבעי הגדולות בצפון אמריקה) ו-Stop & Shop (שמפעילה 355 חנויות בצפון מזרח ארה"ב).



פודטק הוצעה בידי אלי זוגלובק לחברת שטראוס, שהודיעה לבורסה במחצית מאי 2008 שהיא בוחנת את הרכישה בכפוף לביצוע בדיקת נאותות. על פי הערכות, שטראוס היתה מוכנה לרכוש את פודטק ב-12 מיליון דולר על בסיס הערכתה כי רמת הטכנולוגיה, קווי הייצור, מערכי ההפצה והשדרה הניהולית של פודטק יצריכו אותה להשקעות גדולות יחסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully