וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הביטוח על הכוונת של חברות הדירוג

מאת אתי אפללו

17.11.2008 / 8:11

מידרוג מורידה את אופק הדירוג של כלל ביטוח לשלילי, ו-S מעלות בוחנת את כלל ביטוח, איילון והפניקס



>> חברת הדירוג מידרוג הורידה את אופק דירוג היציבות הפיננסית של כלל ביטוח מקבוצת אי.די.בי, וכן את אופק הדירוג של כתבי ההתחייבות של כלל ביטוח מיציב לשלילי. דירוג האיתנות הפיננסית של כלל ביטוח יהיה Aa1/NEG, ודירוג כתבי ההתחייבות יהיה Aa2/NEG.

במידרוג ציינו כי "הורדת אופק הדירוג נובעת בעיקר מהיחלשות ניכרת בעודפי ההון המחושב ביחס להון הרגולטורי הנדרש, וזאת בתקופה של הרעה בסביבה העסקית. הורדת האופק נובעת גם מהאי ודאות הגבוהה בשווקים הפיננסיים, המתבטאת במגמה שלילית שעלולה לפגוע בתוצאות הכספיות, וכן בהון העצמי ברבעונים הקרובים. זאת, לרבות הפסדים בתיק הנוסטרו ואובדן דמי ניהול מפוליסות משתתפות ברווחים".



גם חברת הדירוג S&P מעלות הודיעה אתמול כי תבחן שוב את הדירוג של חברות האחזקה המחזיקות בחברות הביטוח כלל אחזקות (AA), הפניקס אחזקות (AA) ואיילון אחזקות (A+). הבחינה נעשית בשל התאמת מתודולוגיית הדירוג של חברות האחזקה של חברות הביטוח למתודולוגית הדירוג של S&P.



במעלות ציינו כי דירוג ההתחייבויות של חברות האחזקה יהיה נמוך מדירוג ההתחייבויות של חברות הביטוח עצמן, בשל הנחיתות המבנית של חברות האחזקה למול חברות הביטוח התפעוליות. שלוש חברות האחזקות שצוינו בהודעת מעלות הושפעו לרעה מהמשבר בשווקים.



נראה שאיילון תצטרך להתמודד עם חוסרים בהון המינימלי הנדרש ממבטח. כלל ביטוח גייסה באחרונה 200 מיליון שקל בכתבי התחייבות נדחים, לאחר שההפסדים שהציגה מתחילת השנה שחקו משמעותית את עודפי ההון שלה. היא נדרשה לתוספת הון כדי לעמוד בדרישות ההון העצמי.



הפניקס, בנוסף לתוצאות העגומות שהיא מציגה, מתמודדת עם הפרשות גדולות לירידת ערך על רכישת חלקה בבית ההשקעות אקסלנס, וכן עם הצורך להיערך למימוש האופציה לרכישת 40% נוספים מאקסלנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully