וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפוז עברה לרווח תפעולי של מיליון שקל ברבעון השלישי

מאת יעל פולק

17.11.2008 / 8:11

ברבעון המקביל רשמה החברה הפסד תפעולי של 1.1 מיליון שקל. צמצום בהכנסות המימון חתך את הרווח הנקי ב-83% ל-168 אלף שקל



>> חברת האינטרנט תפוז רשמה גידול של 33% בהכנסות ברבעון השלישי של 2008, שהסתכמו ב-10.1 מיליון שקל, ועברה מהפסד לרווח תפעולי של כמיליון שקל. עם זאת, בעקבות צמצום בהכנסות המימון, הצטמצם הרווח הנקי של החברה ב-83% והסתכם ב-168 אלף שקל.



עיקר הכנסות החברה נובעות מתחום התוכן הסלולרי - כ-6.5 מיליון שקל. מדובר בגידול של כ-60% לעומת הרבעון המקביל ב-2007. שאר הכנסות החברה נבעו מתחום האינטרנט, והסתכמו ב-3.5 מיליון שקל - גידול של כ-3% לעומת הרבעון המקביל ב-2007.

תזרים המזומנים של החברה הסתכם ברבעון האחרון ב-682 אלף שקל - צמצום של 54% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. לעומת זאת, בתשעת החודשים הראשונים של 2008 מציגה החברה תזרים חיובי בהיקף של 3.3 מיליון שקל, לעומת תזרים שלילי של 670 אלף שקל בתקופה המקבילה בשנה שעברה.



מה שהפריע לחברה להוביל את הגידול בהכנסות ואת השיפור ברווחיות התפעולית אל השורה התחתונה הוא צמצום בהכנסות המימון. ברבעון המקביל בשנה שעברה רשמה החברה הכנסות מימון בהיקף של 2.6 מיליון שקל, שנבעו בעיקר מירידת שווי השוק של האופציות שהנפיקה החברה לציבור. לעומת זאת, ברבעון הנוכחי הסתכמו הכנסות המימון ב-118 אלף שקל בלבד. בנוסף, הוצאות המימון של החברה גדלו במעט מ-17 אלף שקל ברבעון המקביל, ל-83 אלף שקל ברבעון הנוכחי.



בשורה התחתונה מציגה תפוז ירידה של 83% ברווח הנקי, שהסתכם ב-168 אלף שקל ברבעון הנוכחי, לעומת כמיליון שקל ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של 2008 מציגה החברה מעבר להפסד של 1.1 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-5 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2007.



"המצב הנוכחי יכול לייצר לנו הזדמנויות"



מתחילת השנה איבדה מניית החברה כ-80% מערכה. בסוף מארס 2008 מונה דן חן למנכ"ל החברה - לאחר שניהל את פעילות התוכן הסלולרי בחברה במשך חמש שנים - והחל בתהליך רה-ארגון והתייעלות של החברה. תהליך הרה-ארגון כלל, בין השאר, החלפה וצמצום של כמה מנהלים בחברה. חלק ממשרות המנהלים שעזבו עדיין לא אוישו, ותחום אחריותן מתחלק כיום בין מנהלים אחרים בחברה.



"תפוז ממשיכה לפעול בהתאם לתוכנית העבודה שגיבשנו בתחילת השנה", אומר חן. "אנו שבעי רצון מהתוצאות הכספיות, המלמדות על המשך מגמת הצמיחה של תפוז, תוך שיפור רווחיות החברה זה הרבעון השני ברציפות. אנו מתכוונים להמשיך לנצל את היכולות שלנו בתחום הסלולר, הקהילות ותוכני הגולשים באינטרנט, וכן את מיצובה הגבוה של תפוז בשוק האינטרנט והסלולר, כדי להגביר את מגמת השיפור בביצועינו העסקיים גם בהמשך הדרך.



"במהלך שני הרבעונים האחרונים נקטה תפוז צעדי התייעלות שיסייעו לה להתמודד עם המצב הנוכחי בשווקים. בימים אלה מפתחת החברה מוצרים ועוגנים למקורות הכנסה חדשים המבוססים על כישורי הליבה שלה, ואנו מאמינים שיבואו לידי ביטוי כבר בתחילת 2009. אנו מעריכים כי המצב הנוכחי יכול לייצר בעבורנו הזדמנויות שונות לביצוע השקעות ורכישות אסטרטגיות הן בתחום האינטרנט והן בתחום הסלולר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully