וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים בקנדה וארה"ב העניקו לאלעד גרופ אשראי בהיקף של יותר מ-500 מיליון דולר

מאת מיכאל רוכוורגר

17.11.2008 / 8:11



>> על רקע החששות בשוק ההון הישראלי לגבי מצבו העסקי של יצחק תשובה, הבעלים של קבוצת דלק הציבורית (שירדה ביותר מ-80% ושתשואות האג"ח שלה עלו ליותר מ-20%), ניסתה אתמול אלעד גרופ להעיבר מסר מרגיע למשקיעים. החברה מציינת כי גייסה בחודשים האחרונים סכום כולל של יותר מ-500 מיליון דולר מבנקים בארה"ב ובקנדה. על פי הערכות בשוק ההון, הגיוס בוצע סביב ריבית ממוצעת של 5%, למרות המשבר הפוקד את השווקים הפיננסיים בתקופה זו. בתגובה להודעה זינקה אתמול מניית קבוצת דלק ב-19%, אך האג"חים של החברה המשיכו לרדת. אלעד גרופ היא זרוע הנדל"ן הפרטית של תשובה בצפון אמריקה.

הגיוס נעשה בידי החברה האם אלעד גרופ, וכן בידי החברות הבנות אלעד קנדה ואלעד נשיונל. עם הבנקים שמהם גויס הכסף נמנים HSBC, בנק אוף אמריקה, RBC ופירסט נשיונל בנק.



בכנס מנהלים בכירים של אלעד גרופ ציין מנכ"ל אלעד גרופ, מיקי נפתלי, כי "העובדה שאלעד גרופ מגייסת סכום גבוה כל כך באחת התקופות הקשות ביותר בשוק הפיננסי מצביעה על החוסן והאיתנות של הקבוצה ושל בעליה בעיני הבנקים המובילים באמריקה.



נפתלי גם ציין שחלק מהסכום שגויס ישמש להמרת הלוואות לתקופות ארוכות. חלקו האחר של הסכום שגויס יעניק לאלעד גרופ ולחברות הבנות שלה תמרון לפעול ולהגיב לכל מצב משתנה, גם בתקופה סוערת זו. כך, בשנה הבאה תצטרך אלעד גרופ, יחד עם אי.די.בי פיתוח ונכסים ובנין של נוחי דנקנר, למחזר את ההלוואה בהיקף של 625 מיליון דולר. הלוואה זו נלקחה מבנקי ההשקעות קרדי סוויס וגולדמן סאקס לצורך רכישת הקרקע בפרויקט הנדל"ן הענק בסטריפ הראשי של לאס וגאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully