וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירידות במניית הפניקס ישפיעו על התוצאות של מגדל

מאת אתי אפללו

17.11.2008 / 8:11

מגדל השקיעה 26 מיליון שקל במניות הפניקס, ומגדל שוקי הון קנתה אג"ח מדלק נדל"ן ב-120 מיליון שקל. שתי ההשקעות איבדו כ-80% מערכן



>> יונל כהן, המנכ"ל החדש של חברת הביטוח מגדל, ויהלי שפי, מנכ"ל הפניקס, הם חברים טובים במציאות. אולם בעסקים, הפניקס, חברת הביטוח מקבוצת דלק, גורמת למגדל כאב ראש לא קטן.



לפני כשנה ביצעה הפניקס הנפקת מניות כדי להישאר במדד תל אביב 100. מגדל הזמינה אז מניות הפניקס בשווי 26 מיליון שקל לפוליסות המשתתפות ברווחים שלה. המחיר למניה נקבע אז על 16.65 שקל, בדומה למחיר השוק של המניה. אתמול בבוקר נסחרה המניה של הפניקס סביב שער של 3 שקלים למניה. המניה רשמה מתחילת השנה צניחה של יותר מ-80%. כלומר, אם מגדל מחזיקה במניות הפניקס בפוליסות המשתתפות ברווחים עד היום, נוצר לה הפסד של כ-15 מיליון שקל.

ההערכות הן שמגדל מכרה השנה חלק מאחזקותיה בפניקס, אולם מלבד השבוע שלאחר ההנפקה בדצמבר 2007, מניית הפניקס נסחרה לפי שווי נמוך מהשווי שבו רכשה אותה מגדל. כלומר, אם מגדל לא מכרה את אחזקותיה בפניקס בשבוע שלאחר הרכישה בהנפקה, מגדל הפסידה על השקעתה. השאלה היא האם היא עצרה את ההפסד, ובאיזה שלב.



השקעת מגדל במניות הפניקס איננה ההשקעה היחידה שביצעה חברת הביטוח הגדולה במניות של חברות מקבוצת דלק. בתקופה האחרונה נקשר שמה של מגדל במהלכים רבים שביצעה קבוצת דלק. ההשקעה הגדולה ביותר היא זו שביצעה מגדל שוקי הון, בית ההשקעות של מגדל בראשות היו"ר דן ללוז, באג"ח כ"ה של דלק נדל"ן.



מגדל שוקי הון הזמינה בהנפקה אג"ח בהיקף של 100 מיליון שקל לנוסטרו של בית ההשקעות, והרחיבה את השקעתה כעבור כמה חודשים ב-20 מיליון שקל נוספים. בסך הכל השקיעה מגדל שוקי הון באג"ח כה של דלק נדל"ן 120 מיליון שקל, כאשר ההערכות הן שמדובר בשליש מהיקף הנוסטרו של בית ההשקעות. היום התשואה שלה לפדיון ברוטו היא 136%. מעת ההנפקה איבדה האג"ח 84%. מגדל שוקי הון אמנם מכרה חלק מאחזקותיה בסדרה זו, ככל הנראה גם כן בהפסד, אבל ההשקעה הסבה למגדל שוקי הון הפסד של עשרות מיליוני שקלים.



עסקות נוספות של תשובה וקבוצת דלק, שבהן ניתן היה למצוא את מגדל, הן רכישת נכסי הנדל"ן של דלק נדלן נכסים מניבים (חברה המוחזקת בחלקה על ידי מגדל, ונמצאת בבעלות דלק נדל"ן). העסקה בוצעה בספטמבר, כאשר דלק נדל"ן נזקקה למזומנים על מנת להחזיר את ההלוואה לצורך עסקת רוטשף. בנוסף מגדל היתה אחת מהמשקיעים באג"ח הפרטיות שהנפיק תשובה באמצעות חברת אפריל.



בספטמבר, כאשר פורסם שתשובה קנה בחזרה את האג"ח האלה מהמוסדיים תמורת פחות מהערך המתואם שלהם, פנינו למגדל בשאלה מדוע הסכימה למכור לתשובה את האג"ח בשווי שהציע תשובה. התגובה שקיבלנו היתה "מגדל מרוצה מכל האחזקות שהיא ממשיכה להחזיק בחברות בקבוצת דלק ובחברות הפרטיות של יצחק תשובה". היום, חודשיים אחרי, נראה ששווי האחזקות האלה רק הולך ויורד. ממגדל לא נמסרה תגובה על הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully