וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור "המגיע לי": האמריקאים הצעירים עלולים לסבול מאוד מהמשבר

טלי חרותי-סובר

17.11.2008 / 8:11

הם רגישים ומפונקים, דורשים יותר ומוכנים לתת פחות. מחקר חדש קובע כי עובדים אמריקאים בני דור המילניום מתקשים לקחת אחריות



>> באחרונה פירסם ה"וול סטריט ג'ורנל" מחקר חדש בנושא דור המילניום (ילידי 1980 ואילך) והתייחסותם המעניינת למקום העבודה.

על פי המחקר, בני דור המילניום חיים בתחושה חזקה של "מגיע לי" ופינוק אין סופי. כך למשל, הם חשים כי מקום העבודה צריך להתאים לחייהם, ואין כל סיבה כי יתאימו את חייהם למקום העבודה. ילדי המילניום דורשים משכורת גבוהה יותר, גמישות רבה יותר בשעות העבודה וקידום מהיר בהרבה מקודמיהם. הם רוצים להגיע לתפקידים בכירים, אך לא לוותר על זמן עם משפחותיהם, לאכול את עוגה ולהשאיר אותה שלמה. חלקם לא מהסס לבטא תחושת עליונות אמיתית כלפי סביבתם או מבוגרים מהם - הם רוצים הרבה ומהר, אך מוכנים להשקיע פחות ומעט.



מאיפה זה מגיע? מההורים כמובן. ילדי המילניום הם גאוות הוריהם, שידעו להשקיע בהם אהבה, ליטוף מתמיד לאגו וגם השכלה טובה. הם חשים כמו ילדים מוצלחים במיוחד, ואת ההערכה העצמית הגבוהה הם מביאים גם למקום העבודה.



כתוצאה מכך הם רגישים במיוחד. חלקם נשברים ממש כשהם מקבלים ביקורת קשה, ויש לדעת לתת אותה מהכיוון החיובי. חלקם מתקשים לקחת אחריות מלאה על מעשיהם ונדרשים למסגרת ברורה לחלוטין אחרת ילכו לאיבוד. קשה להם ליזום וה"תחזוק" שלהם מורכב. הם לא מסתפקים בהערכה חד שנתית או חצי שנתית, אלא רוצים אותה כל שבוע, לפעמים אפילו כל יום.



הבעיה הגדולה מכל של מנהליהם הוא חוסר נאמנותם המופגן. עבורם מקום עבודה אינו מקום שהולכים אליו, אלא עוד משהו שעושים. הערכתם העצמית הגבוהה מקלה עליהם להרגיש כי אם אינם שמחים דיים במקום אחד, עליהם להחליפו ללא היסוס במקום אחר. המשבר הכלכלי יהווה עבור עובדי דור המילניום האמריקאי בעל הציפיות הגבוהות, כמו גם עבור מי שמנהל אותם, מכשול לא פשוט. סביר להניח כי גם בני המילניום בישראל לוקים בחלקם באותן תכונות, אלא ששוב מגיע הצבא לעזרתנו ומנער מעט את הפינוק וההערכה העצמית המוגברת עמה הגיעו מהבית.



באחרונה פירסם ה"דיילי טלגרף" הבריטי מחקר שנגע במקבילה האירופית - דור האייפוד (גילאי 18-34). מהמחקר עולה כי דור זה, שנולד לתוך שפע ויציבות, סובל מהתנהלות שתקשה עליו לעבור את המשבר: דור האייפוד הוא דור צרכני ובזבזן שלא למד ואינו מכיר את חשיבות החיסכון. לאחד מכל חמישה מבני דור זה חוב של יותר מ-10 אלף ליש"ט, אך רק לאחד מכל שלושה יש חסכונות ליום סגריר. פינוק, כבר אמרנו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully