וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לבוא לישראל זה כמו לבוא הביתה"

מאת עדי דברת

17.11.2008 / 8:11

משבר כלכלי, תחרות מבית וניסיון כושל להחדיר את מותג האופנה ספרינגפילד לישראל לא מונעים מאלכס קארה, מנכ"ל הפעילות הלאומית של קבוצת קורטפיל, להשקיע בנו מאמצים ולקוות לטוב



>> לאלכס קארה, מנכ"ל הפעילות הבינלאומית של קבוצת האופנה הספרדית קורטפיל (Cortefiel), אין תארים מרשימים מאוניברסיטאות נחשבות. הוא לא למד יום אחד אחרי שסיים את בית הספר התיכון, ובכל זאת - קארה משמש מנכ"ל בקבוצה שרשמה ב-2007 הכנסות של 1.2 מיליארד יורו.



"התחלתי כמסדר סחורה בבנטון", הוא משחזר את הדרך לפסגה. "ההורים שלי התאכזבו כשלא הלכתי ללמוד. לא אמליץ לילדים שלי ללכת בדרך שלי ולא ללמוד".

לקארה, 40, יש ניסיון של יותר מ-20 שנה בתחום האופנה - 15 מתוכן בריטייל עולמי. בעבר החזיק בתפקיד הנחשק מנכ"ל נייקי. במשך שמונה חודשים בשנה הוא מבקר במדינות שבהן פועלת הקבוצה.



סוד ההצלחה של קארה טמון ככל הנראה בכריזמה הבולטת שלו וביכולת לנתח את ענף הקמעונות והאופנה עד לפרט האחרון. קארה הצטרף לקורטפיל ב-2005 וכיום הוא מנהל את כל הפעילות הבינלאומית של הקבוצה, הכוללת 1,500 חנויות ב-49 מדינות. בין השאר הוא אחראי על 500 החנויות שאינן באירופה.



באיזה אופן מרגישים בקורטפיל את המשבר הכלכלי?



"לדעתי, המשבר יימשך באירופה לפחות עוד שנה ולכן צריך להיות רגועים, להמשיך עם המטרות של החברה ולשמור את הצוות אופטימי. כשיש משבר יש גם הרבה הזדמנויות להיכנס לשווקים חדשים במחירים נמוכים יותר. רוב החנויות שלנו הן בספרד, שבה המשבר מורגש מאוד. יש לנו עוד 500 חנויות במקומות אחרים, שעשויים להקטין בעבורנו את הסיכון".



באיזה אופן נפגע תחום האופנה באירופה ובמזרח?



"הנזק הוא לשוק האמצעי. המשבר לא נגע במותגי העל כמו אסקאדה, גוצ'י או דולצ'ה וגבאנה. בדרך כלל, מי שצולח משבר כזה הם המותגים הזולים והיקרים: העשירים נשארים עשירים, אבל אלה שבאמצע מקצצים בהוצאה על הבגדים שהם קונים ומתחילים לרכוש את המותגים הזולים יותר. לצערי, אנחנו פועלים כמותגים שבאמצע. אבל אנחנו לא מתכננים להיכנס לפאניקה אלא מצמצמים עלויות ובודקים איזה הזדמנויות יש לנו עם חמשת המותגים שלנו".



זה לא זמן רע להיכנס עם מותגים חדשים למדינה חדשה?



"כשיש משבר זה דווקא יכול להיות טוב יותר להיכנס למדינות חדשות. אם אחכה שהתעשייה תפרח, המחירים יהיו גם גבוהים יותר. השותפים שלנו בעולם הם בדרך כלל קבוצות גדולות עם מותגים וקשרים טובים עם הקניונים כדי שניכנס למיקומים הנכונים. אנחנו נכנסים לשותפות כמו לחתונה. מצאתי את זה עם המשביר לצרכן. בנוסף, יש למשביר את הניסיון, הגודל, היכולת להתרחב והלוגיסטיקה".



השוק הישראלי מוכן, הפעם



באחרונה נכנסה קבוצת קורטפיל לפעילות בישראל, לאחר שחתמה על הסכם אסטרטגי עם קבוצת המשביר לצרכן. במסגרת ההסכם המשביר תייבא ותשווק באופן בלעדי את המותגים וומן סיקרט וספרינגפילד בהשקעה ראשונית של 25 מיליון דולר. עד כה, נפתחו פינות של ספרינגפילד בחלק מסניפי המשביר, וכן נחנכה חנות בדיזנגוף סנטר בתל אביב ובקניון רננים. התוכנית העסקית כוללת בשלב הראשון פתיחת תשעה סניפים תחת המותג ספרינגפילד עד סוף 2009.



זאת אינה הפעם הראשונה שבה פועלת קבוצת קורטפיל בישראל עם המותגים וומן סיקרט וספריגנפילד. רשת סקאל ספורט ייבאה ושיווקה את מוצריה ב-2002, אך שיתוף הפעולה נכשל. סקאל ספורט פתחה את חנות ספרינגפילד הראשונה בקניון רמת אביב בתרועות רמות ב-2002 ובהשקעה של חצי מיליון שקל, לאחר מכן פתחה חנויות של וומן סיקרט וספרינגפילד בקניון ארנה. כל החנויות נסגרו ושיתוף הפעולה הופסק.



הניסיון הקודם שלכם להיכנס לישראל ב-2002 דרך סקאל לא צלח. מה השתנה?



"זה היה לפני שהצטרפתי לקבוצה. גם סקאל הוא ריטייל חזק בישראל, אבל אולי השוק הישראלי לא היה מוכן בזמנו. אולי גם לא עשינו מספיק מחקר בנוגע לכניסה לישראל, והכלכלה אז היתה שונה. אני מאמין בגורל ושהכל קורה מסיבה, אז אולי הגורל הוא שהיינו צריכים להפסיק ואז לבוא שוב לישראל".



לא חששת לחזור לישראל אחרי הכישלון הקודם?



"ההחלטה להגיע לישראל היתה הפעם החלטה שלי. ישראל היא מדינה יפהפייה עם אנשים בעלי נפש חזקה. אתם יודעים איך לעבוד וגם איך ליהנות מהחיים ומגלמים הרבה ערכים משפחתיים. בשבילי, זה כמעט כמו לבוא הביתה. הספרדים דומים מאוד לישראלים מבחינת מזג האוויר והאופי. בגלל זה ישראל תמיד עניינה אותנו. אתה הולך בתל אביב ורואה אנשים לבושים ואופנתיים כמו שתראה ברחובות ניו יורק".



אלמנטים של זארה



איך נוצר הקשר שלכם עם המשביר לצרכן?



"לא ניהלנו מו"מ עם קבוצות אחרות. הם פנו אלינו, הצוות שלי בדק את ההצעה שלהם והעביר לי את ממצאיו. לאחר מכן הם הגיעו למדריד ואני הגעתי לישראל בפברואר".



איך התרשמת מרמי שביט?



"הוא לוקח סיכונים אבל איש עסקים חכם מאוד, מחובר לקרקע, שנותן לאנשי הצוות שלו לעשות את העבודה שלהם. אני מעריץ אותו והוא עשה עבודה מדהימה".



אתם מתכוונים להביא לישראל גם מותגים אחרים של הקבוצה?



"כרגע לא. קודם אנחנו רוצים לבסס את ספרינגפילד ואת וומן סיקרט, ואז נראה. בחרנו להביא את שני המותגים הכי מסחריים מבחינת מכירות. יותר מ-80% מהחנויות שלנו בעולם הן של וומן סיקרט וספרינגפילד".



שוק האופנה בישראל כבר רווי. איך תגרום לצרכן הישראלי לקנות דווקא אצלכם ולא אצל זארה או פול אנד בר?



"ספרינגפילד זה צירוף של הרבה מותגים - יש לנו אלמנטים של זארה, אלמנטים של מנגו, של פול אנד בר. קוראים לנו אברקומבי הזולים יותר. ספרינגפילד שונה מזארה, וזאת עובדה מוכחת על ידי סקרים. המגוון שלנו הרבה יותר רחב מזארה מן והם הרבה יותר פורמליים מאתנו".



מה התוכניות שלכם בישראל לוומן סיקרט?



"תחום ההלבשה התחתונה הוא תחום שקשה לחדור אליו עם מותג חדש. בסופו של דבר, נרצה להיות בכל הקורנרים ולפתוח שתיים-שלוש חנויות בשנה. זה לא הרבה, אבל אני מעדיף להיות פסימי כשמדובר בפתיחת חנויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully