וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימרתם באינטרנט ולא שילמתם? לאתר יהיה קשה לתבוע את החוב בבית המשפט

מאת נורית רוט

17.11.2008 / 8:11

טיסונה לימיטד נסוגה מתביעה לאחר שהנתבעים טענו שמדובר בהימורים לא חוקיים ואף פנו בעניין למשטרה ולפרקליטות המדינה



>> לא סביר שחברה המפעילה אתר הימורים באינטרנט תפעל לגבות חוב הימורים מלקוחותיה דווקא באמצעות מערכת המשפט, ואולם זה מה שעשתה, או לפחות ניסתה לעשות, חברת טיסונה לימיטד.

בפברואר 2006 הגישה טיסונה לימיטד (Tisona Limited) יחד עם החברות טיסונה אאוטסורסינג (Outsourcing Tisona) ונט גיימס (Net Games) תביעה על סך 800 אלף שקל בבית משפט השלום בתל אביב נגד אורנה רוזיוף ויובל לובינסקי.



בתביעה, שהוגשה באמצעות משרד עו"ד רון גזית רוטנברג, הצהירו החברות כי הן חברות זרות המפעילות אתר אינטרנט המציע שירותי משחקים והימורים, ששרתיו נמצאים בקוסטה ריקה. לפי הנטען, השניים עשו שימוש באתר שהן מפעילות, במשך כחמישה חודשים, ונותרו חייבים להן סכום של 300 אלף דולר, שהסתכמו ב-1.3 מיליון שקל ביום הגשת התביעה.



הנתבעים פונים לרשויות



הנתבעים לא נבהלו. באמצעות עוה"ד שמעון לביא וניב יוספן, הם טענו כי החברות מארגנות הימורים בלתי חוקיים וכי פעילותן מנוגדת לחוק ונתונה לסנקציה פלילית על פי הדין בישראל. במקביל פנו לפרקליטות המדינה ולמשטרה, בדרישה כי יידרשו מהחברות להפסיק את פעילות האתר.



המשטרה, באמצעות חוליית עבירות מחשב, השיבה לעו"ד לביא בפברואר 2007, כי היא לא מוצאת לנכון להוציא מכתב התראה שכזה, "וזאת מעבר למכתבי ההתראה שהופצו בעת האחרונה מאת ראש האח"מ לאתר הימורים אשר נמצא כי מקום מושבו ופועלו בתחומי מדינת ישראל". ממשרד המשפטים לא נמסרה תשובה, למעט מכתב לפיו הפנייה הועברה ללשכת פרקליט המדינה.



ואולם כנראה שעצם הפנייה לרשויות עשתה את שלה. ביולי האחרון חתמו החברות על הסכם פשרה עם הנתבעים, לפיו שני הצדדים מוותרים על טענותיהם ההדדיות. החברות אף הסכימו לשקול להשיב לנתבעים 5,000 שקל שהוציאו בתיק. באחרונה אישרה השופטת חנה פלינר את ההסכם ודחתה את התביעה.



המשטרה: "כל מקרה נבדק לגופו"



מהמשטרה נמסר: "תופעת ההימורים בכלל ובאינטרנט בפרט, מהווה את אחד ממחוללי הפשיעה המניבים סכומי כסף ניכרים. תקיפת התופעה מתבצעת בדגש על חשד לפלילים, חוצה גבולות על פני הגלובוס. ככל שידוע, מדובר באתר שהוקם בחו"ל, פועל בחו"ל ומנוהל בחו"ל המופנה לקהל יעד של מהמרים ישראלים, נבחן האם מדובר בעבירת פנים שכולה או מקצתה מבוצעת בתחום סמכות השיפוט של מדינת ישראל ובאופן המאפשר טיפול של מערכת אכיפת החוק בישראל. כל מקרה נבחן לגופו" .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully