וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזית תבצע הפחתה של 590 מיליון שקל

מיכאל רוכוורגר

17.11.2008 / 8:11



>> חיים כצמן ודורי סגל דואגים לציין כי הנכסים של חברת גזית גלוב שבשליטתם הם יחסית חסיני מיתון, אך הסביבה הכלכלית המאתגרת אינה פוסחת על החברה. גזית גלוב דיווחה אתמול כי תבצע ברבעון השלישי הפחתה (חשבונאית נטו) שאינה על בסיס מזומן, בהיקף של כ-340 מיליון שקל, בגין חלקה בירידה בשווי ההוגן של הנדל"ן להשקעה בחברות הבנות סיטיקון הפינית, אקוויטי 1 האמריקאית ו-FCR הקנדית.

גזית מדגישה כי הירידה אינה נובעת משינוי בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת של השכרת נכסים (NOI), שבו נרשמה ברבעון השלישי עלייה קלה.



גזית אינה מסתפקת רק בהפחתה זו ומוסיפה, כפי שפורסם לראשונה ב-TheMarker, כי תבצע גם הפחתה חשבונאית בשל זכויות והתחייבויות להשקעות עתידיות במניות חברת הנדל"ן האוסטרית אטריום (הרשומה בספריה החל מהרבעון השלישי כחברה כלולה) בהיקף של כ-250 מיליון שקל.



לפני כשלושה חודשים השלימה גזית את עסקת הרכישה הגדולה בתולדותיה, כשרכשה את השליטה באטריום יחד עם CPI, זרוע השקעות בנדל"ן של סיטי, בהשקעה כוללת של 1.2 מיליארד יורו.



מדובר בעסקה מורכבת, שעם השלמתה צפויות גזית ו-CPI להגיע לאחזקה של 30%-40% באטריום.



סך ההפחתות ברבעון השלישי צפויות להסתכם ב-590 מיליון שקל, וההון העצמי של גזית, נכון לסוף ספטמבר, צפוי לרדת בכ-600 מיליון שקל. בעקבות כל אלו צפויה גזית לסיים את הרבעון השלישי בהפסד נקי.



מניית גזית גלוב עלתה אתמול ב-1.4%, בעוד מדד הנדל"ן עלה ב-11%.



מניית אטריום נסחרת כיום בווינה במחיר של 2.9 יורו - ירידה של כ-67% לעומת המחיר הממוצע ברכישות שביצעה גזית. המשמעות: גזית מופסדת "על הנייר" על רכישות אלו בכ-33.5 מיליון יורו (כ-115 מיליון שקל).



"גם אם הנדל"ן יעלה או יירד בעתיד, אנחנו מתייחסים אליו כמו אל מכונות שמייצרות ערך, ואם ערך זה עולה או יורד זה לא קשור לתפוקה של המכונות, אלא לדברים שמתרחשים בעולם (ירידה בשווי הנכסים). כמו שלא התלהבנו בשנים שבהן ערך הנדל"ן שלנו עלה ב-900 מיליון שקל, כך גם כיום אנחנו לא יוצאים מגדרנו לשלילה מהפחתות שנרשום", כך אמר ל-TheMarker מיקי בר חיים, מנכ"ל גזית גלוב, שהוסיף כי "הדבר החשוב ביותר הוא תזרימי המזומנים מן הנכסים שלנו, שהם לא רק יציבים, אלא אף עולים בחלק מן המקומות, שכן בסופו של דבר את ההלוואות מחזירים באמצעות התזרימים וכך גם מקבלים את הדיווידנדים, ולא באמצעות הערכות שווי".



בתוך כך, לפי הערכות בשוק, ייתכן שגזית תבצע רכישה של מניות החברה הבת אקוויטי 1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully