וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב סגרה בירידות

טל לוי

17.11.2008 / 17:50

לאחר יום תנודתי הבורסה הגיבה לפתיחה השלילית בוול סטריט: המעו"ף ירד ב-1.6%. מדד הנדל"ן ממשיך לצנוח: איבד היום 13%

יום תנודתי עבר על הבורסה בתל אביב. לאחר פתיחה בעליות של 1.5%, עברה הבורסה לירידות, כאשר גם באירופה נרשמת מגמה דומה. הנתונים המגיעים על כלכלת ארה"ב ביניהם פיטורי ענק של 50 אלף איש בסיטי תרמו הם למגמה השלילית, שעמה נסגר המסחר.

מדד תל אביב 25 איבד 1.6% לרמה של 661 נקודות מדד תל אביב 100 ירד ב-1.7% לרמה של 577 נקודות. ומדד מניות הנדל"ן צנח ב-13%. מחזורי המסחר גם היום נמוכים והסתכמו ב-1.2 מיליארד שקל.

בשוק ממתינים לפרסום תוכנית הסיוע הממשלתית עליה הכריז שר האוצר ביום חמישי. התוכנית היתה אמורה להיות מוצגת לציבור היום או מחר, אולם ראש הממשלה אהוד אולמרט ביטל את הצגתה לציבור והחליט כי התוכנית תוצג קודם לכן בפני הקבינט החברתי כלכלי וועדת הכספים ורק לאחר מכן לציבור.

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר רמז אתמול כי בנק ישראל ימשיך במדיניות הורדת הריבית האגרסיבית בה נוקט הבנק בחודשים האחרונים. "בנק ישראל ימשיך במדיניות הורדות הריבית, כל עוד לא יחול שינוי בתחזיות האינפלציה". אמר הנגיד באוניברסיטת אוקספורד בבריטניה. "הורדנו את הריבית באותו שיעור כמו הבנק המרכזי של אנגליה, אם כי בצורה פחות דרמטית. אם האינפלציה הנמוכה תימשך, נוכל להוריד את הריבית יותר", אמר הנגיד.

הירידות בשוק ההון ניכרות היטב בקופות הגמל שמחזיק הציבור ואשר איבדו בחודש אוקטובר שיעור ממוצע של 10%-8%. בנק ישראל פירסם אתמול את תיק הנכסים של הציבור לחודש ספטמבר ממנו עולה כי הציבור הפסיד 100 מיליארד שקל מהירידות בבורסה כאשר ההערכות הן שההפסד העמיק בחודש אוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully