וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקפאו פרויקטים של מגדלי משרדים בלונדון

מיכל רמתי

17.11.2008 / 8:12



>> שורת בנייני המשרדים בלונדון שבנייתם נעצרה בגין המצב הכלכלי מתארכת: חברת גרייט פורטלנד אסטייטס הודיעה על השעיית הבנייה של שלושה מבנייני המשרדים המתוכננים שלה בלונדון - כך דיווח העיתון "פייננשל טיימס" בשבוע שעבר.

לפי העיתון, גרייט פורטלנד אסטייטס הודיעה על הקפאת כל הפרויקטים שלה למשך שנתיים לפחות. החברה הודיעה על הקפאת הפרויקטים בעקבות הערכה כי הביקוש לשטחים משרדיים צנח ב-66%. החברה מקווה כי הדחייה בהתחלת הפרויקטים תאפשר לה לעלות על גל הנדל"ן הבא, בעוד כמה שנים.



החלטה זו מגיעה אחרי החלטת חברת בריטיש לנד לדחות את תחילת הבנייה של מגדל "מגררת הגבינה" (Cheesegrater, המכונה כך בשל צורתו) בסיטי של לונדון - מרכז הפיננסים של העיר. החברה הודיעה כבר באוגוסט כי היא צופה שהבניין, הצפוי להיות הגבוה בלונדון, יושלם עד 2012 - עיכוב של שנה לעומת התכנון - אך ציינה כי לא מדובר בתאריך סופי. בריטיש לנד מעוניינת להשיק את גורד השחקים, שעוצב על ידי הארכיטקט הנודע נורמן פוסטר, בשיא הבא של שוק הנדל"ן המסחרי בלונדון, ולכן דוחה את תחילת הבנייה.



בסך הכל צנח היקף עבודות הבנייה של בניינים משרדיים בלונדון עד כה ב-20% במחצית השנה האחרונה. מגזר הפיננסים בעיר עובר כיום צמצום משמעותי בעקבות המשבר והיקפי הפיטורים. השכירות בסיטי צפויה לצנוח ב-13%-15% בממוצע בין 2009 ל-2011, לפי חברת המחקר קפיטל אקונומיקס. בחברה מעריכים כי שיעורי התפוסה יחזרו לרמתם בתחילת שנות ה-90, כששיעור השטחים הפנויים הגיע כמעט ל-20%.



שווי הנכסים המשרדיים בבריטניה צנח ב-24% ב-13 החודשים שהסתיימו בספטמבר, לפי חברת אינווסטמנט פרופרטי דאטהבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully