וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיעים בריטים שרכשו קרן כושלת של AIG מאיימים לתבוע מיליארד ליש"ט מהבנקים ברקליס, HSBC, קוטס ו-UBS

סוכנויות הידיעות

17.11.2008 / 8:12

לקוחות הבנקים הבריטיים טוענים כי הקרן שווקה להם על ידי הבנקים כהשקעה סולידית - אך הם הפסידו 25% מהשקעתם



>> קבוצה של לקוחות עשירים שהפסידו 25% על השקעותיהם ב-AIG מאיימת לתבוע ארבעה מהבנקים הפרטיים המובילים בבריטניה - כך מדווח "סאנדיי טיימס". קבוצת המשקיעים כתבה מכתב פתוח לבנקים ברקליס וולת, HSBC, קוטס ו-UBS, שבו היא טוענת כי קרן Premier Access Bond Enhanced של ענקית הביטוח האמריקאית נמכרה להם באופן לא חוקי.

הקרן, שהיקפה 6 מיליארד ליש"ט (11.5 מיליארד דולר), היא קרן כספית ששווקה כ"חלופה מעוטת סיכון לפיקדון בגישה מהירה". אלא שהגדרתה כ"סיכון נמוך" התבררה בסופו של דבר כבלתי מתאימה כלל: AIG נאלצה לסגור את הקרן בספטמבר מחשש שתחזיות בנוגע לקריסתה יובילו משקיעים למשוך את כספם מהקרן בהמוניהם.



לפי הערכות, סר קית' מילס, מייסד אייר מיילס אנד נקטר, נמנה עם קבוצת הלקוחות שכתבה את המכתב. גם כספם של מנחה תוכנית הטלוויזיה "טופ גיר", ג'רמי קלרקסון, ושל מנהל קרן ניו סטאר הוקפא.



המשקיעים בקרן שנסגרה יכולים לקבל עתה רק מחצית מכספם, ואילו המחצית השנייה מוקפאת למשך יותר משלוש שנים, ללא ריבית. אם הם מתעקשים לקבל את המחצית השנייה כבר עכשיו, הם עשויים להפסיד עד 25% מהכסף.



בקרן של AIG היו 5,500 משקיעים, עם החזקה ממוצעת של כמיליון ליש"ט (1.92 מיליון דולר). הקבוצה המקוונת "קורבנות AIG" (AIG Victims), המייצגת כ-500 מהנפגעים, טוענת כי שיווק הקרן היה לא חוקי. לטענת הקבוצה, לכמה מחבריה היו 25-30 מיליון ליש"ט בקרן.



חברי הקבוצה מבקשים כי הבנקים יישאו באחריות להפסדים, ומאיימים כי יגישו נגדם תביעה ייצוגית של כמיליארד ליש"ט. "יש עדויות שלפיהן האנשים ששיווקו את הקרן קיבלו עמלות מכירה, וכי לא כל אנשי המכירות הכירו את הקרן מספיק טוב כדי לייעץ ללקוחותיהם", נטען במכתב.



כמה מחברי הקבוצה השקיעו בקרן סכומים גדולים שקיבלו ממכירת העסקים או הבתים שלהם, בהמלצת הבנקים. למשל, זו-לואיס גירדוצי, שאמה מתה במתקפת הטרור של 11 בספטמבר, השקיעה את כספי הפיצויים שלה ב-AIG באמצעות בנק UBS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully