וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחות של שינוי בוול סטריט: בכירי גולדמן סאקס ומנכ"ל הבנק לויד בלנקפיין לא יקבלו בונוס בשנת 2008

סוכנויות הידיעות

17.11.2008 / 9:33

בשנה שעברה קיבל בלנקפיין בונוס של קרוב ל-70 מיליון דולר, ובכירים אחרים קיבלו בונוסים דומים בגודלם



גולדמן סאקס הפך לבנק הראשון בארה"ב שביטל את הבונוסים לבכירים לשנת 2008 כאשר הודיע היום כי לא יעניק השנה בונוסים למנכ"ל הבנק לויד בלנקפיין ובכירים נוספים בעקבות המשבר הפיננסי החמור ביותר מאז השפל הגדול.



דובר מטעם גולדמן הודיע כי בלנקפיין וששה בכירים נוספים החליטו לוותר על הבונוסים שלהם לשנת 2008. מלבד בלנקפיין, כוללים הבכירים את הנשיאים והסמנכ"לים התפעוליים המשותפים ג'ון וינקלריד וגארי קוהן, סגני היו"ר ג'ון ויינברג, מייקל אוונס ומייקל שרווד ואת סמנכ"ל הכספים דיוויד ויניאר. השבעה יסתפקו בשכרם הבסיסי, העומד בממוצע על כ-600 אלף דולר בשנה.



"הם הרגישו שמדובר בדבר הנכון לעשות", אמר דובר גולדמן, לוקאס ואן פראג, שהוסיף כי השבעה קיבלו את ההחלטה על דעת עצמם. בשנה שעברה קיבל בלנקפיין בונוס שיא של קרוב ל-70 מיליון דולר והיה למנכ"ל בעל המשכורת השישית בגודלה מבין החברות הכלולות במדד S&P 500. קוהן ווינקלפריד קיבלו גם הם בונוסים של יותר מ-65 מיליון דולר לכל אחד, לאחר שהחברה דיווחה על רווחי שיא באותה שנה. ויניאר, לעומתם, קיבל בונוס של 56 מיליארד דולר ב-2007. השנה לא יקבלו הבכירים בונוסים במזומן, או מענקי מניות ואופציות.



"אנחנו לא יכולים להתעלם מהעובדה שאנחנו פועלים כחלק מתעשייה הקשורה ישירות למצוקה המתמשכת של הכלכלה", אמר ואן פראג.



התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, שיבח את הודעת גולדמן סאקס ואמר כי מדובר "בצעד בכיוון הנכון". "המחווה שביצע גולדמן סאקס היא ראויה ונבונה, ואני מקווה כי תצליח לגרום לוול סטריט לחזור לעצמה – אנו קוראים לכל הבנקים לנקוט ללכת בעקבותיו", אמר קואומו, שדרש מכל הבנקים המשתתפים בתוכנית החירום הכלכלית למסור דיווח מפורט בנוגע לשכר הבכירים. גולדמן הוא אחד מתשעה הבנקים הגדולים בארה"ב, שקיבלו הזרמת הון בסך 125 מיליארד דולר בתמורה למניות מהממשל הפדרלי.



הוצאותיו של גולדמן סאקס על שכר העובדים והבכירים הסתכמו ב-11.4 מיליארד דולר עד כה ב-2008, נפילה של 32% לעומת התקופה המקבילה ב-2007. הכנסות הבנק, ששינה את מעמדו מבנק השקעות לבנק מסחרי, נפלו מאז תחילת השנה ב-32% ורווחיו נפלו ב-47%. מרבית האנליסטים צופים כי גולדמן ידווח על הפסד ברבעון הרביעי, בעקבות המשבר הפיננסי העולמי. מאז תחילת השנה נפלה מניית הבנק ב-69%.



גולדמן אינו הבנק הראשון שהודיע על ביטול הבונוסים השנה. דויטשה בנק, הבנק הגדול בגרמניה, כבר הודיע בחודש שעבר כי המנכ"ל ג'וזף אקרמן וראש חטיבת בנקאות ההשקעות אנשו ג'יין ומייקל קוהרס לא יקבלו בונוסים. מנכ"ל מורגן סטנלי, ג'ון מאק, שקיבל בונוס בסך 40 מיליון דולר ב-2006, ויתר על הבונוס שלו ב-2007 בעקבות הפסדי הבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully