וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוורמן: "תוכנית החירום של האוצר - אחיזת עיניים"

פנחס וולף

17.11.2008 / 9:49

"אין בתוכנית שום דבר חדש, והיא מהווה מיחזור של תוכניות ישנות בעטיפה חדשה", אמר היום יו"ר ועדת הכספים על תוכנית ההאצה לסיוע כלכלי למשק

"מדובר בלא יותר מאחיזת עיניים. אין בתוכנית שום דבר חדש, והיא מהווה מיחזור של תוכניות ישנות בעטיפה חדשה". כך אמר היום יו"ר ועדת הכספים אבישי ברוורמן בהתייחסו לתוכנית החירום הכלכלית של האוצר לייצוב המשק נוכח המשבר העולמי.

ראש הממשלה אהוד אולמרט אישר אמש את עקרונות "תוכנית ההאצה" של האוצר, אולם קבע כי היא תוצג קודם לקבינט החברתי-כלכלי, תזכה לאישורה של ועדת הכספים של הכנסת ורק לאחר מכן תיחשף בפני הציבור.

בשבוע שעבר הכריז שר האוצר באופן רשמי על תוכנית סיוע כלכלי למשק שמטרתה למנוע הידרדרות למצב של האטה ומיתון. החלק העיקרי בתוכנית כולל השקעה בהיקף מוערך של 10 מיליארד שקלים בתחום התשתיות, בניית תוכניות סיוע לעסקים קטנים הסובלים ממחנק אשראי ויצירת רגולציה קשוחה יותר על המערכת הפיננסית.

ככל הידוע, התוכנית אינה כוללת התערבות ישירה בשוק איגרות החוב הקונצרניות ומשרד האוצר לא צפוי לרכוש מן האיגרות הללו, שמחירן צנח בחודשים האחרונים.

שר האוצר רוני בר-און וצמרת משרדו קיימו ביום שישי בבוקר דיון ארוך ויסודי לגיבוש וסיכום פרטי התוכנית. בדיונים שהתקיימו באחרונה באוצר הודגש, כי עלות חבילת הצעדים להצלת המשק תתבסס על תקציב המדינה ל-2009 וגם על השנים שלאחריה.

משתתפים בישיבת האוצר ביום שישי האחרון ציינו כי ראשי המשרד החליטו "להחליף דיסקט" בהשוואה למדיניות המסורתית של המשרד בשנים האחרונות. אחד הביטויים הבולטים לכך היא ההחלטה לפרוץ את תקציב המדינה ל-2009 שאושר בממשלה באוגוסט. התקציב לא ייפרץ בצד ההוצאות, למרות דרישת סיעות העבודה וש"ס, אלא בצד הגירעון. יעד ההוצאה הרשמי בתקציב 2009 יישאר גבוה ב-1.7% תוצר בלבד מהיעד ב-2008, כפי שהיה גם בשנתיים הקודמות, למרות הגדלת התקציבים לתשתיות, למדען הראשי ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully