וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא הנבחר של ארה"ב, ברק אובמה: חידוש הצמיחה קודם לדאגה מהרחבת הגירעון התקציבי

סוכנויות הידיעות

17.11.2008 / 9:51

אובמה בראיון ראשון לאחר הבחירות ל-"60 דקות": יש למצוא איזון בין רגולציה לבין עידוד יוזמה חופשית



החשיבות שבצעדים לחידוש הצמיחה הכלכלית בארה"ב קודמים לדאגות מהרחבת הגירעון התקציבי לטווח הקצר - כך אמר הנשיא הנבחר של ארה"ב, ברק אובמה, בראיון ראשון מאז זכייתו בבחירות לתוכנית "60 דקות" של רשת הטלוויזיה האמריקאית CBS.



"העבודה שלי היא להחזיר את הביטחון לאזרחים. אני חושב שיש לנו קונצנזוס בין הכלכלנים הרפובליקנים השמרניים והכלכלנים הליברליים, שעלינו לעשות כל מה שדרוש כדי לחדש את הצמיחה הכלכלית ולא לדאוג מהגירעון בטווח הקצר", אמר אובמה לכתב "60 דקות", סטיב קרופט, כשהוא יושב לצד אשתו מישל.



אובמה הוסיף כי העדיפות העליונה שלו בתור נשיא, היא "להחזיר תחושה של אמון ופתיחות לוול סטריט", וציין כי ינסה למצוא איזון בין הצורך ברגולציה לבין הרצון לעודד יוזמה חופשית.



אובמה ציין כי מאז שזכה בבחירות לנשיאות ארה"ב בתחילת החודש הוא ניהל פגישות תכופות עם צוות יועציו הכלכליים, כדי לדון בדרכים ליצירת משרות ולהחזרת הכלכלה למסלול. הנשיא הנבחר סירב לבקר את תוכנית החירום הכלכלית של שר האוצר הנוכחי, הנרי פולסון, ואת השינויים שבוצעו בתוכנית בשבוע שעבר, אך ציין כי "אפילו פולסון הודה שלא כל הסעיפים בתוכנית עבדו כפי שהיה רוצה".



אובמה הגן על תמיכתו בחילוץ ממשלתי לתעשיית הרכב האמריקאית, המצויה בקשיים, ואמר כי בתקופות רגילות יצרנית מכוניות כמו ג'נרל מוטורס הייתה יכולה להכריז על פשיטת רגל בעוד שהיא מובילה מהלך של ארגון מחדש, אך בשל הקיפאון בשוקי האשראי החברה עשויה לקרוס.



ארה"ב נכנסה למיתון אשר יימשך אל השנה הבאה, וכלכלנים ברחבי העולם מעריכים כי כלכלת העולם תיכנס למיתון בעקבותיה - זאת לפי סקר של האגודה הלאומית לכלכלה עסקית בארה"ב. שיעור האבטלה בארה"ב, אשר הגיע ל-6.5%, רמת שיא של 14 שנה, יטפס ל-7.5% עד לסוף 2009. המשך הירידות בבורסות, הנפילה המתמשכת במחירי הבתים והעלייה בשיעור האבטלה, לפי NABE, יובילו להיחלשות גם בצריכה הפרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully