וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת אוגדן: השופטים בערעור טל יגרמן ניסו ללחוץ על פרקליטת המחוז אלה רובינק להגיע להסדר טיעון

מאת עמית בן-ארויה

17.11.2008 / 7:14

רובינק, שמתנגדת עקרונית להסדרי טיעון, סירבה להצעת ההרכב, פסק הדין יינתן היום



הרכב הערעור של טל יגרמן ומאיר דוד בפרשת אוגדן זימן את פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), אלה רובינק, לאחד הדיונים בבית המשפט המחוזי בתל אביב כדי לשכנעה להגיע להסדר טיעון ובכך להימנע מכתיבת פסק דין בערעור. רובינק נענתה להזמנה, אך דחתה את הצעת השופטים. פסק הדין בערעור יינתן היום.



ביולי 2006 - שבע שנים לאחר הגשת כתב האישום ועשר שנים לאחר ביצוע העבירות - הורשעו יועץ הפיננסים יגרמן, ודוד - הבעלים והמנהל של קבוצת המגזינים SBC המוציאה לאור של "קוסמופוליטן" ו"פורבס" - בעבירות של גניבה בידי מורשה, הפרת אמונים בתאגיד, קבלת דבר במרמה ופגיעה ביכולת התאגיד לקיים התחייבויותיו. יגרמן גם הורשע בזיוף בנסיבות מחמירות.



ב-93' רכשה חברת ההשקעות לונג אם.טי שבבעלות ובניהול לשעבר של יגרמן ודוד, 41% ממניות החברה הציבורית אוגדן מערכות יישום. במסגרת הסכם הרכישה הוסכם, כי לונג תנהל את החשבונות והכספים של אוגדן. לונג קיבלה כנאמנה מניות של חברות התוכנה ג'ון ברייס ו-A.M.S שהיו שייכות לאוגדן, תוך שהיא מתחייבת כי לא תבצע בהן כל פעולה ללא אישור. לפי פסק הדין בבית משפט השלום, יגרמן ודוד הפרו את התחייבותם ושיעבדו את המניות לטובת בנק אמריקאי-ישראלי לצורך קבלת הלוואה אישית של 3 מיליון שקל.



השופטת יהודית אמסטרדם, אז שופטת שלום, גזרה על יגרמן שנתיים מאסר בפועל, שנה על תנאי לשלוש שנים וקנס בסך 300 אלף שקל. על דוד נגזרה שנה בפועל, שמונה חודשים על תנאי למשך שלוש שנים וקנס בסך 250 אלף שקל. הדיון בערעור למחוזי של יגרמן ודוד, באמצעות עו"ד ז'ק חן, נמשך כבר יותר משנתיים אצל הרכב השופטים דבורה ברלינר, שאול שוחט וזאב המר.



השופטים ניסו לקרב בין עמדות הצדדים כדי שייחתם בסופו של דבר הסדר טיעון. מצד מיסוי וכלכלה ניצבת עו"ד רחל צירקין, שסירבה לוותר על הרשעה בעבירות המשמעותיות. ככל הנראה ההרכב ביקש מרובינק להגיע לדיון כדי לנסות לשכנעה להסכים להסדר. רובינק כיבדה את הבקשה, הגיעה לאולם והאזינה לדברי השופטים, רובם שלא לפרוטוקול. עם זאת, עמדה על עמדתה כי אין להגיע להסדר אם אין סיבה משמעותית לכך.



גישת רובינק היא שעדיף להגיע להכרעה של בית המשפט, בין השאר, כדי להשיג פסיקות עקרונית שיתוו את דרכו של שוק ההון. רובינק לא הסכימה לוותר על הרשעה בעבירות, בהן הורשעו הנאשמים בשלום, כגון גניבה בידי מורשה. בעקבות זאת נאלצו השופטים לכתוב פסק דין בערעור.



יגרמן כבר מרצה מאסר בפועל של 30 חודשים בגין עבירות מס. בנוסף הוא נלחם על חפותו בפרשת פלד-גבעוני בבית המשפט המחוזי בתל אביב.



מדוברות משרד המשפטים נמסר כי "מדובר בנאשם שהורשע ונשלח למאסר בפועל. בית המשפט ביקש מהפרקליטות לחזור בה מחלק מסעיפי העבירה, אך פרקליטת המחוז סירבה".



דוברת מערכת בתי המשפט מסרה בתגובה: עפ"י בקשת ביהמ"ש התקיימה ישיבה בתיק זה, בנוכחות פרקליטת מיסוי וכלכלה הישיבה התקיימה ב-open court באולם בנוכחות הצדדים ובאי כוחם ותועדה בפרוטוקול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully