וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: המיתון בגוש היורו יוביל להורדות ריבית נוספות

TheMarker

17.11.2008 / 10:41

החולשה של היורו נובעת גם מחזרה של משקיעים אל עבר השטר הירוק כחוף מבטחים וחשש מפני המשך קריסה של המטבע האירופי



היורו פתח את השבוע כשהוא רושם הפסדים מול השטר הירוק על רקע הערכות כי הבנק המרכזי האירופי צפוי לאותת על קיצוצי ריבית נוספים. לדברי האנליסט שגיב פרץ מפינוטק, שקיעתו של גוש היורו במיתון מאלצת את הבנק המרכזי להוריד את שיעור הריבית בכדי לנסות ולחדש את הפעילות הכלכלית. החולשה של היורו נובעת גם מחזרה של משקיעים אל עבר השטר הירוק כחוף מבטחים וחשש מפני המשך קריסה של המטבע האירופי. היורו נסחר סביב הרמות של 1.2560 כנגד הדולר ו-0.8550 אל מול הליש"ט נכון לשעה 06:50 (GMT).



היום בשעה 10:00 (GMT) יפורסם מאזן הסחר של גוש היורו אשר ככל הנראה יצביע על צמצום הגירעון לרמה של 5.7 ביליון ועשוי לתמוך מעט ביורו. בהמשך היום עשויים הנתונים מארה"ב להכביד על המדדים המובילים וליצור בריחה מחודשת אל הדולר כחוף מבטחים. ב-13:30 יפורסם סקר היצור של מחוז ניו יורק וב-14:15 (GMT) יפורסמו נתוני הייצור התעשייתי ואחוז הניצולת, הנתונים צפויים לשקף המשך האטה בכלכלה הגדולה בעולם.



הכלכלה השנייה בגודלה בעולם נכנסה היום רשמית למיתון עם צמיחה שלילית של 0.4% ברבעון השלישי. זהו המיתון הראשון מאז שנת 2001 אליו נכנסת יפאן. היין נסחר סביב הרמות של 97.00 אל מול הדולר ו-121.80 כנגד היורו נכון לשעה 06:45 (GMT).



דולר/שקל: הדולר המשיך את המומנטום אל מול השקל כשהוא מתחזק אל מעבר לרמות ה-3.90 שקל לדולר. התחזקותו של הדולר, המשמש מפלט עבור משקיעים שונאי סיכון בתקופות של מיתון עולמי, באה לידי ביטוי גם מול השטר הישראלי. חיתוכי הריבית האגרסיביים אותם ביצע בנק ישראל בחודשים האחרונים צפויים להימשך כשכלכלנים רבים מעריכים כי עד לסוף השנה תרד הריבית במשק בכ-0.5% נוספים. מנגד נראה כי הריבית בארה"ב קרובה או כבר נמצאת בתחתית. הצטמצמות פער הריביות פועל לטובת השטר הירוק. השקל נסחר סביב הרמות של 3.91 אל מול הדולר נכון לשעה 07:05 (GMT) כשההתנגדות הקרובה נוצרת סביב שער של 3.9450 שקל לדולר.



נפט: הזהב השחור פתח את השבוע בירידות על רקע כניסתה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם למיתון ודיווח על ירידה בביקושים מכיוונה של סין. ההאטה העולמית מחלחלת בעוצמה לשוק הנפט אשר רושם ירידות נרחבות בביקושים כשמחירו צולל במעל ל-50% במהלך החודשים האחרונים. התחזקותו של הדולר מאיצה גם היא את מהלך הירידות. התמיכה הקרובה של הנפט ניצבת ב-55.20 דולר לחבית התנגדות נוצרת סביב 57.0 דולר. חוזה עתידי לחודש נובמבר על הנפט נסחר סביב הרמות של 56.12 דולר לחבית נכון לשעה 06:55 (GMT).



זהב: המתכת היקרה ממשיכה להיסחר בתנועה צידית על רקע השפעות מנוגדות על מחירה. מחד התחזקות הדולר המהווה השקעה אלטרנטיבית לזהב לוחצת את המחיר כלפי מטה, מאידך כניסתה של הכלכלה העולמית למיתון תומכת בעליית המחיר מאחר והזהב נתפס כנמל מבטחים עבור המשקיעים בתקופות של אי ודאות ונסיגה כלכלית. חוזה עתידי לחודש נובמבר על הזהב נסחר סביב הרמות של 742 דולר לאונקיה נכון לשעה 06:57 (GMT)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully