וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: תחזית אופטימית לפרוטרום - צפוייה להציג גידול של 32% בהכנסותיה ברבעון השלישי

הדס גליקו

17.11.2008 / 11:29

השיפור ינבע גם מהעלאת מחירי המכירה וצירוף החברות שנרכשו אשתקד - ריחן וגוורצמולר


פרוטרום צפויה לפרסם את דו"חות הרבעון השלישי ביום חמישי ה-20 לנובמבר לקראת פירסום הדו"חות מעריכים בבית ההשקעות אי.בי.אי וביחידת המחקר של בנק הפועלים כי דו"חותיה של צפויים להצביע על המשך צמיחה חזקה תוך שיפור בכל הפרמטרים.

בבנק הפועלים ממליצים על פרוטרום ב'תשואת יתר' עם מחיר יעד של 37 שקל למניה. באי.בי.אי התחזית היא אופטימית מעט יותר עם מחיר יעד של 42 שקל למניה והמלצת 'קנייה'. פרוטרום נסחרת כיום סביב שער של 22 שקל למניה.

לדברי האנליסט משה סני מבנק הפועלים "פרוטרום תרשום הרבעון גידול של כ-33% בהכנסותיה לעומת רבעון מקביל. מלבד הצפי לצמיחה האורגנית, אנו צופים, כאמור, כי השיפור ינבע גם מהעלאת מחירי המכירה וצירוף החברות שנרכשו אשתקד,ריחן וגוורצמולר, אשר מרחיבות את חוג לקוחותיה של פרוטרום". התחזקות הדולר אל מול היורו במהלך הרבעון צפויה להעיב על הכנסותיה הדולריות של החברה.

להערכת סני רווחיותה הגולמית של פרוטורום תעמוד על 36.7%, עלייה קלה מול שיעור של 36% ברבעון המקביל בשנה שעברה. סני צופה לפרוטורום גידול בהכנסות בשל העלאת מחירי המכירה ומצרוף פעולתה של חברת גוורצמולר, המאופיינת ברווחיות גבוהה יחסית לממוצע החברה.

רווחיותה התפעולית של פרוטרום תעמוד על 11.2%, רווחיות גבוהה ביחס לרבעון מקביל 9.5%. לדברי סני "הגורמים העיקריים לשיפור הם צעדי התייעלות ומיצוי סינרגיה שננקטו על ידי החברה והעדר הוצאות חד פעמיות בגין איחוד חברות שנרכשו" . בהתאם לאמור לעיל, וחרף גידול צפוי בהוצאות המימון בשל עליית ריבית הלייבור מעריכים בבנק הפועלים כי הרווחיות הנקייה של פרוטרום תציג אף היא שיפור מסויים ותעמוד על 7.1%, לעומת 6.7% ברבעון המקביל.

לדברי האנליסט גיל בשן מאי.בי.אי "גם ברבעון זה נראה המשך שיפור בשיעורי הרווח של פרוטרום כתוצאה מעידכון המחירונים ללקוחות במהלך המחצית הראשונה עם עליית מחירי חומרי הגלם. פרוטרום שינתה בהדרגה את שיטת התימחור ללקוחות לתהליך המאפשר לה לבצע התאמות מחירים שוטופות ובכך להקטין משמעותית את הנזק הנגרם כתוצאה מהתנודתיות במחירי הסחורות".

להערכת בשן המיתון וההאטה בכלכלה העולמית לא צפויים לפגוע בביקוש למוצרי החברה שהוא יחסית קשיח. בבית ההשקעות לא רואים סיכון ממשי למכירות לרווח בטווח הקצר, אך חוששים מסיכון בשל פיתוחים עתידיים שעשויים להתעכב בעקבות המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully