וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי ה-20G: הבנקים ייאלצו להגדיל החשיפה ואת יחס הלימות ההון; פוטנציאל הרווח יישחק

עפרה שלו

17.11.2008 / 11:46

ראשי 20 המדינות הגדולות בעולם: המשקיעים אחראים למשבר הפיננסי - חיפשו תשואות גבוהות מבלי להתחשב בסיכונים



מנהיגי מדינות ה-20G הזהירו את הבנקים והמשקיעים כי יהיה עליהם להגדיל את יחס הלימות ההון ולחזק את החשיפה לגבי האחזקות שלהם, אילוצים המקטינים את פוטנציאל הרווח שלהם. מנהיגי המדינות אמרו את הדברים לאחר פסגת ה-20G שהתקיימה בסוף השבוע בוושינגטון.



ראשי 20 המדינות הגדולות בעולם תולים את האחריות למשבר הפיננסי הגלובלי במשקיעים שחיפשו "תשואות גבוהות יותר מבלי להעריך נכונה את הסיכונים". הם מאשימים את גם המפקחים שלא זיהו נכונה את הסכנות שהצטברו בשווקים.



מנהיגי המדינות רוצים לתקן את הליקויים הללו באמצעות הדרישות החדשות שלהם, בהם סטנדרטים גבוהים יותר בנוגע להון, וחיזוק ניהול הסיכונים בבנקים, קרנות גידור וחברות דירוג אשראי. הרגולציה הנוקשה יותר לא רק תרסן את הסיכון, אלא גם תקטין את הרווחים של המוסדות הפיננסיים.



אחד השינויים שרוצים מנהיגי ה-20G ליישם הוא הגברת הפיקוח הבינ"ל על חברות פיננסים שפועלות בכמה מדינות ברחבי העולם. בנקים המוכרים מכשירים פיננסיים מסוכנים כגון CDO - אג"ח מגובות משכנתאות או הלוואות שונות - יצטרכו להגדיל את ההון שלהם. הגדלת ההון תגביל כפי הנראה את הרווח ממכירת המוצרים הללו.



בשנים האחרונות, כשהבנקים השיקו מכשירי השקעה חדשים ומסוכנים, יחסי הלימות ההון שלהם ירדו ביחס לממוצע ההיסטורי. דו"ח שפרסם הבנק המרכזי של בריטניה בחודש שעבר מראה כי יחס הלימות ההון בבנקים המסחריים בארה"ב צנחו לפחות מ-10% מהנכסים מיותר מ-50% באמצע המאה ה-19.



מנהלי קרנות הגידור שדברו בקונגרס בשבוע שעבר, בהם מנהל הקרנות המיליארדר ג'ורג' סורוס, הביעו תמיכה בחיזוק דרישות החשיפה, אך התנגדו להידוק הפיקוח.



זמן קצר לאחר שה-20G אמרו כי ישקלו להגביל את חבילות השכר של הבכירים בוול סטריט, המעודדות נטילת סיכונים והגדלת התשואות בטווח הקצר, הכריז גולדמן סאקס כי לא יעניק השנה בונוסים למנכ"ל הבנק לויד בלנקפיין ולבכירים נוספים. גולדמן סאקס הפך לבנק הראשון בארה"ב שביטל את הבונוסים לבכירים ב-2008. שבעת הבכירים שהחליטו לוותר על הבונוסים בעקבות המשבר, יסתפקו בשכרם הבסיסי, שהוא בממוצע 600 אלף דולר בשנה.



בשנה שעברה קיבל בלנקפיין בונוס שיא של קרוב ל-70 מיליון דולר והיה למנכ"ל בעל המשכורת השישית בגודלה מבין החברות הכלולות במדד S&P 500.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully