וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית: הקרן זקוקה ל-100 מיליארד דולר נוספים כדי להמשיך לסייע למדינות בקשיים

סוכנויות הידיעות

17.11.2008 / 11:48

דומיניק שטראוס קאהן: על המדינות המפותחות להזרים 2% מהתמ"ג שלהן לבלימת מיתון עולמי



יו"ר קרן המטבע הבינלאומית (IMF), דומיניק שטראוס קאהן, אמר היום כי קרן המטבע תזדקק למימון נוסף בסך 100 מיליארד דולר לפחות כדי שתוכל למלא תפקיד מרכזי יותר בבלימת משבר האשראי העולמי. בסוף השבוע הסכימו מנהיגי מדינות ה-G20 על הצורך לחזק את מעמדה של ה-IMF, ואמרו כי קרן המטבע צריכה להיות הגוף המרכזי שיוביל את הפקת הלקחים מהמשבר ואת יישומם. בראיון ל-BBC אמר קאהן כי קרן המטבע תזדקק למשאבים נוספים בסך עשרות מיליארדי דולרים בחודשים הקרובים, אם בכוונתה להגביר את הסיוע למדינות במשבר.



קאהן הוסיף וקרא למדינות העולם להמשיך להוריד את הריבית, לאחר שכלכלת יפאן נכנסה למיתון הראשון שלה מאז 2001, ואמר כי על המדינות המפותחות להזרים 2% מהתמ"ג שלהן למאמץ משולב למניעת מיתון עולמי. בבריטניה, למשל, 2% מהתמ"ג שקולים ל-30 מיליארד ליש"ט.



"מספר המדינות שסובלות מבעיות כלכליות במקביל עלה באופן דרמטי, והם כולן פונות ל-IMF בבקשות לסיוע. אנו זקוקים ליותר משאבים", אמר קאהן, שציין כי לקרן המטבע יש את המימון הנחוץ לה לטווח הקצר, אך ככל הנראה לא מעבר לכך. נכון להיום, מחזיקה ה-IMF ב-250 מיליארד דולר.



בשבוע שעבר הודיעה יפאן על נכונותה להזרים 100 מיליארד דולר מתוך יתרות המט"ח שלה לקרן המטבע הבינלאומי, במטרה לסייע לה להמשיך לתמוך בכלכלות המתפתחות. בראיון ל-BBC, שיבח קאהן את הצעתה של יפאן.



מדינות אחדות, בהן איסלנד, פקיסטן, הונגריה ואוקראינה כבר קיבלו הלוואות חירום מה-IMF, לאחר שעמדו על סף קריסה בעקבות המשבר הפיננסי העולמי. ה-IMF הסכימה להלוות לפקיסטן 7.6 מיליארד דולר, 15 מיליארד דולר להונגריה ו-16.5 מיליארד דולר לאוקראינה, בין היתר. מדינות אחרות, כמו בלארוס, כבר הגישו בקשות לקבלת סיוע מקרן המטבע הבינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully