וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בת"א: הוגשה תביעה ייצוגית נגד עיריית ירושלים וחיפה על גביית ארנונה מעל המותר בחוק

רנית נחום-הלוי

17.11.2008 / 11:57

התביעה: בשנה הבאה הארנונה צפויה לעלות בשיעור של 4.57% במקום ב-2.62%



עיריות ירושלים וחיפה צורפו לתביעה הייצוגית שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים בטענה כי עדכנו את שיעור הארנונה מעל המותר בחוק. בתביעה שהוגשה לפני כשבוע נגד עיריית תל אביב נטען כי קיימת טעות בעדכון שיעור הארנונה מאז 2007 ולכן בשנת 2009 אמור שיעור הארנונה לעמוד על 2.62% ולא 4.57% כפי שדרש משרד הפנים.



"מדובר בשאלה משפטית אחת זהה לחלוטין ונוגעת לכל הצדדים באופן זהה", טענו עורכי הדין רונית פלג ודוד שמעונוב ממשרד פלג, כהן, דויטש, מוסקוביץ המתמחה במיסוי עירוני. "ניהול הליכים מקבילים בערכאות שונות באותה שאלה עלול להוביל לפסיקות סותרות. לאחר שהתברר שגם ברשויות אלו העלו בפועל את הארנונה מעל השיעור המותר על פי החוק הוחלט לעתור לצירוף הצדדים המבוקשים".



תעריף הארנונה נקבע מאז 2006 על-פי מנגנון אוטומטי, באמצעות תיקון לחוק ההסדרים במשק המדינה. על פי הנוסחה שנקבעה, הארנונה תעודכן בחודש אוקטובר מדי שנה בחישוב מתמטי: חיבור סכום מחצית שיעור השינוי במדד המחירים לצרכן עם מחצית שיעור השינוי במדד השכר הציבורי, בניכוי 80 אחוזים מהתוצאה המתקבלת.



בתביעה שהוגשה על ידי רואה החשבון איל בלצר ועורכי הדין ברק סודרי ויואל שמרלר נטען כי במקום להציב בנוסחת העדכון את מדד השכר הציבורי, כפי שמורה החוק מפורש, השתמשו הרשויות המקומיות בשכר הציבורי הממוצע, דבר שגרם להתייקרות הארנונה.



יוצא אם כך, שבשנת 2007 עלתה הארנונה בשיעור של 2.73% - במקום 1.81%. בשנת 2008 הארנונה נשארה ללא שינוי על אף שהייתה אמורה לרדת בשיעור של 0.14 ובשנה הבאה הארנונה צפויה לעלות בשיעור של 4.57% במקום ב-2.62%. כך על פי חוזר שהפיץ משרד הפנים.



בעקבות המחלוקת המשפטית, טוענים עורכי הדין כי יש לפתוח מחדש את הדיון בדבר שיעור העדכון לשנת 2009. "אם תתקבל טענה זו הדבר יחסוך למשלמי הארנונה מאות מיליוני שקלים, כולל לממשלה עצמה בגין הארנונה שהיא משלמת עבור נכסיה כנישום הגדול ביותר", טוענים עו"ד פלג ושמעונוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully