וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 שנים ותשעה חודשים מאסר בפועל נגזרו על שליח של הירשזון בהסתדרות העובדים הלאומית

נורית רוט

17.11.2008 / 12:19

דוד כהן הורשע בגניבת 6.4 מיליון שקל - רובם לכיסוי חובות הימורים



דוד כהן, שליח לשעבר בהסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל), ירצה עונש של 3 שנים ו-9 חודשים מאסר בפועל וכן שנתיים מאסר על תנאי בגין ביצוע עבירות גניבה, זיוף והלבנת הון. כך קבע היום בית משפט המחוזי בתל אביב.



כהן הודה והורשע לפני כשלושה שבועות בכך שגנב סכום של 6.4 מיליון שקל, רובם לטובת חובות הימורים בשוק האפור. ההרשעה נעשתה כחלק מהסדר הטיעון השלישי בפרשת המעילה בהע"ל, שבה מואשמים שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון, מנכ"ל הע"ל לשעבר, יצחק רוסו וחשב ניל"י לשעבר, אמציה בונר בגניבת 4 מיליון שקל - מתוכם 2.5-2 מיליון שקל עבור הירשזון. כהן, בן 46, הודה בגניבת 5.5 מיליון שקל להימורים ובגניבת 860 אלף שקל שהגיעו לגורמים אחרים בהע"ל.



אחיו של כהן, עובדיה כהן, לשעבר ראש אגף הכספים בהע"ל, הורשע באחרונה בגניבה של 10 מיליון שקל. חלק מהסכום היה עבור חובות ההימורים של האח, והשאר עבור בכירי הע"ל. בשבוע שעבר גזר עליו בית המשפט עונש של ארבע שנות מאסר ושמונה חודשים. אח אחר, ציון כהן, לשעבר מנכ"ל קרן הפנסיה בהע"ל, מואשם בסיוע לגניבה והכרעת הדין בעניינו טרם ניתנה.



סניגוריו של כהן, עוה"ד אהרון רוזה ואלון דוידוף, ביקשו מבית המשפט להטיל על כהן רבע מעונשו של עובדיה, משום שהוא לא נהנה מהכספים שגנב, אלא העבירם לנושיו מהשוק האפור. מנגד טענה המדינה כי יש להטיל עליו חמש שנות מאסר.



השופט דוד רוזן קבע כי כהן "מילא תפקיד זוטר ביותר בגופים הציבוריים שנחמסו ונגזלו על ידי הנאשמים" וכי הוא נמנה על הדרג הנמוך ב"שרשרת הגניבה" והיה כפוף לנאשמים אחרים שנתנו לו הנחיות מפורשות - ולכן מעמדו אינו דומה למעמדם. השופט התחשב עוד בעובדה כי כהן סובל מבעיות רפואיות נפשיות קשות ובכך שעברו נקי.



מנגד ציין השופט כי כהן היה גורם חשוב שהוביל את אחיו עובדיה לגנוב מיליונים. השופט אף התחשב במצבו הכלכלי והאישי של כהן ולא גזר עליו קנס כספי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully