וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציבור האמריקאי מעדיף לתת ליצרניות הרכב לקרוס

17.11.2008 / 12:34

אמריקאים רבים סבורים כי תוכנית הסיוע, בהיקף 25 מיליארד ד', תכביד על משלמי המסים ותתגמל את החברות על התנהלותן הכושלת

בעוד הקונגרס האמריקאי דן בחקיקה לסיוע ליצרניות הרכב הנאבקות על קיומן, אמריקאים רבים כי הם חשים אי-נוחות רבה בנוגע לתוכנית. לדבריהם, הסיוע אמנם עשוי למנוע פיטורים המוניים בחברות, אבל גם יעודד עסקים להמשיך בפרקטיקות ניהוליות כושלות.

הציבור האמריקאי שנשאל בסקרים בימים האחרונים לדעתו על התוכנית, אמר כי ההצעה לחילוץ בהיקף של 25 מיליארד דולר לחברות הרכב אינה הוגנת וכי היא תקשה על קידום רפורמות בענף. "הן צריכות לעבור בנייה מחדש. אם הן יקבלו סיוע הן לא יעשו זאת", אמר אריק סמית' מג'ורג'יה.

התוכנית לעזרה ליצרניות הרכב ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר היא יוזמה של הדמוקרטים, שמקווים לאשרה בקונגרס בקרוב. שלוש החברות, שרכביהן זוללי-הדלק מאבדים נתח שוק לטובת היפנים זה שנים, מפעילות לחצים לאישור התוכנית שתאפשר להן להשתקם ולשרוד את המשבר. כל שלוש החברות אומרות כי הגשת בקשה לפשיטת רגל אינה אופציה.

"אם לא יסייעו להן, אנשים רבים יאבדו את עבודתם", אמר קווין אוסטין מאטלנטה. "אבל כל חברה גדולה מקבלת סיוע והאנשים הקטנים – לא".

תוכנית החילוץ אינה פופולרית בקרב השמרנים ורבים אחרים שאומרים כי בחברה קפיטליסטית עסקים חייבים להתקיים או לקרוס במינימום התערבות מצד הממשלה. הסנאטור הרפובליקני מאריזונה ג'ון קייל אמר ביום ראשון כי אין להכביד על משלמי המסים האמריקנים עם סיוע לתעשיית הרכב.

"זה כמו חוק הטבע: רק החזק שורד", אמר ג'ון בראטו מניו יורק. לדבריו, הוא אינו תומך ברעיון תוכנית החילוץ. "לפעמים חברות פשוט לא מחזיקות מעמד", אמר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully