וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ' הפך ל'חבר בורסה רחוק' בתל אביב; המשמעות: לא יצטרך לסחור באמצעות בתי השקעות מקומיים

טל לוי

17.11.2008 / 13:46

לראשונה, חוברו מחשבי מריל לינץ' למחשב המרכזי של הבורסה



בנק ההשקעות מריל לינץ' אינטרנשיונל יהפוך ל"חבר בורסה רחוק" בבורסה של תל אביב. מריל לינץ' הוא אחד משני השחקנים הגדולים בבורסה של תל אביב אולם עד כה הוא נאלץ להזרים את הוראות הפעילות לבתי השקעות מקומיים ואלה ביצעו עבורו את פעולות המסחר. כעת יחוברו מחשבי מריל לינץ' שבלונדון ישירות למערכת המסחר בבורסה והברוקרים של מריל יוכלו להזרים בעצמם את פקודות הקניה והמכירה. ההערכה היא שבכך תחסוך מריל תשלום עמלה של כמה מאיות האחוז עבור כל עסקה.



יורם ענבר, מנהל בחטיבת בנקאות להשקעות במריל לינץ', מסביר כי מריל והבורסה עובדים במשותף על המהלך כבר יותר משנה שכן הוא הצריך לא מעט אישורים רגולטוריים. "הבורסה זיהתה את מריל לינץ' כברוקר דומיננטי במיוחד בשוק ההון המקומי (שני הדומיננטיים האחרים הם בנקי ההשקעות דויטשה בנק ו-UBS - ט.ל) ולכן בוצע פיילוט משותף בנינו" אומר ענבר. "המשמעות היא שמריל יהפוך לשחקן יותר תחרותי ויותר אגרסיבי במסחר מאחר וכבר אינו צריך לשלם למתווך".



ענבר הדגיש את חשיבות העיתוי והוסיף: "אנו גאים לחזק את מעורבותנו בשוק ההון הישראלי, על אף האווירה המאתגרת בשוקי ההון בעולם. החלטתה של מריל לינץ' להצטרף כחבר רחוק בתל אביב מהווה הבעת אמון בכלכלה הישראלית ומעמיקה את הקשר עם הבורסה התל אביבית. בכך מריל לינץ' מגבירה את מחויבותה למדינת ישראל ולשוק ההון הישראלי".



"ישראל ממלאת תפקיד חיוני באסטרטגיית ההשקעות הכוללת באירופה ובמזרח התיכון של מריל לינץ', אמר הנרי הול, מנהל מכירות ומסחר, שווקים צומחים EMEA במריל לינץ', "באמצעות החברות מרחוק נוכל להביא לשוק ההון הישראלי את המאגר הגדול של לקוחותינו, שהינם משקיעים בינלאומיים, בצורה אפקטיבית, ובכך להגדיל את חלקנו במחזורי המסחר במניות הישראליות". בבורסה בתל-אביב 28 חברים. ארבעה מהם הינם בנקים ובתי השקעות בינלאומיים שלהם נציגות בישראל: דויטשה בנק, HSBC, סיטי בנק ו-UBS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully