וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט המחוזי על טל יגרמן: "האיש המתוחכם הפך לתחמן שתפר קומבינות"

הילה רז

17.11.2008 / 13:57

בית המשפט המחוזי בתל אביב הפחית מעונשו של יגרמן ארבע חודשי מאסר בפועל וקבע כי ירצה 20 חודשים



בית המשפט הקל בעונשם של טל יגרמן ומאיר דוד שהורשעו בהפרת אמונים בתאגיד, קבלת דבר במרמה ופגיעה ביכולת התאגיד לקיים התחייבויותיו. בעקבות ערעור, זוכו יגרמן ודוד מעבירת גניבה בידי מורשה. הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב הפחית מעונשו של יגרמן ארבע חודשי מאסר בפועל וקבע כי ירצה 20 חודשים. עונש המאסר בפועל של דוד הופחת בחודשיים ונקבע כי הוא ירצה עשרה חודשים.



ביולי 2006 - הורשעו יועץ הפיננסים יגרמן, ודוד - הבעלים והמנהל של קבוצת המגזינים SBC המוציאה לאור של "קוסמופוליטן" ו"פורבס" - בעבירות של גניבה בידי מורשה, יגרמן גם הורשע בזיוף בנסיבות מחמירות. ב-93' רכשה חברת ההשקעות לונג אם.טי שבבעלות ובניהול לשעבר של יגרמן ודוד, 41% ממניות החברה הציבורית אוגדן מערכות יישום. במסגרת הסכם הרכישה הוסכם, כי לונג תנהל את החשבונות והכספים של אוגדן. לונג קיבלה כנאמנה מניות של חברות התוכנה ג'ון ברייס ו-A.M.S שהיו שייכות לאוגדן, תוך שהיא מתחייבת כי לא תבצע בהן כל פעולה ללא אישור. לפי פסק הדין בבית משפט השלום, יגרמן ודוד הפרו את התחייבותם ושיעבדו את המניות לטובת בנק אמריקאי-ישראלי לצורך קבלת הלוואה אישית של 3 מיליון שקל.



השופט זאב המר, שכתב את פסק הדין, מתח ביקורת נוקבת על משך הזמן הארוך במסגרתו מתנהל התיק. העבירות בוצעו ב-94'-95', החקירה נמשכה שלוש שנים, כתב האישום הוגש ב-99'. גזר הדין ניתן כעבור שבע שנים. לדברי השופט המר "היום אנו מצויים כ-13-14 שנים אחרי ביצוע העבירות. הטלת מאסר בפועל אכן מלווה בהרגשה לא נוחה".



יחד עם זאת, המר מציין כי חלוף הזמן לכשעצמו, אינו חזות הכל ואינו יכול להוות חיסיון אוטומטי מפני ענישה ראויה. המר מקבל את טענת המדינה כי ליגרמן ודוד היה חלק בהתמשכות ההליכים. לדבריו, "בית המשפט מנה מספר רב של בקשות דחייה בשל חילופי סניגורים (המערערים יוצגו בסה"כ על ידי שלושה צוותי הגנה), ובשל סיבות אחרות".



המר מציין כי חקירות העדים על ידי ההגנה נתארכו מעבר לנדרש וגרמו לעומס מיותר שהביא לעיכובים נוספים. לדבריו זיכויו של יגרמן מהעבירה של גניבה בידי מורשה אינו תוצאה של חקירות העדים, אלא של יישום משפטי של הדין.



השופט המר מקבל את התרשמות בית משפט השלום לפיה ליגרמן היו יכולות וכישרונות מיוחדים בתחום הפיננסי. יחד עם זאת הוא כותב "להטוטיו ולוליינותו היתרה, הביאו אותו לספסל הנאשמים ולבין כותלי הכלא. האיש המתוחכם הפך לתחמן, ש'תפר' קומבינות במקום עסקאות".



בית המשפט המחוזי קיבל את ערעורו של יגרמן, שיוצג בערעור על ידי עו"ד ז'ק חן, בנוגע להרשעתו בסעיף של גניבה בידי מורשה, וקבע, בין היתר, כי בשל סתירות שנמצאו בעדותו של מנהל אוגדן, יובל אברהם לבין מסמכים שהוגשו לבית המשפט. המר מציין לגבי אחד מהסבריו של אברהם הוא מופרך על פניו.



המר מציין כי אברהם ידע על השיעבוד ואף הסכים לכך הסכמה אקטיווית שהתבטאה בחתימה על מסמכי השיעבוד. לפיכך הוא מורה לזכות את השניים מעבירת הגניבה בידי מורשה. השופט הרשיע את יגרמן בעבירת זיוף נוספת ממנה זוכה בבית משפט השלום, אך הוא מציין כי במכלול ההרשעות היא פחות משמעותית מהזיכוי.



כפי שפורסם אתמול ב-TheMarker זימן הרכב השופטים את פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) אלה רובינק לאחד הדיונים בבית המשפט כדי לשכנעה להגיע להסדר טיעון ובכך להימנע מכתיבת פסק דין.



רובינק הגיעה לדיון, אך דחתה את הצעת השופטים. בעקבות זאת נאלצו השופטים לכתוב פסק דין בערעור. יגרמן מרצה כעת מאסר בפועל של 30 חודשים בשל עבירות מע"מ. בנוסף הוא נלחם על חפותו בפרשת פלד-גבעוני בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully