וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאורן השקעות יש שבועיים להשיג 17 מ' ש' כדי לשלם לבעלי האג"ח

שרון שפורר

17.11.2008 / 14:12

החברה בשליטת אילנית אוסטרוביצקי במו"מ למכירת מגרש בחולון כדי לממן את החוב



חברת אורן (שנקראה עד תחילת החודש - נאות מגור) מסתבכת. החברה, שעברה בתחילת 2008 לשליטת אילנית אוסטרוביצקי, דיווחה הבוקר לבורסה כי על מנת לעמוד בתשלום אג"ח של 17 מיליון שקל לבעלי החוב שלה עד סוף נובמבר - החברה מנהלת משא ומתן למכירת חלק מזכויות במגרש ח-300 בחולון. בכוונת החברה לזמן אסיפת בעלי אג"ח שתדרש לאשר לה את הסרת השעבוד על הנכס לטובת מחזיקי האג"ח, זאת כדי שתוכל למכור אותו ולעמוד בהחזר התחייבויותיה כלפיהם.



המרוץ של אורן להשגת המימון להחזר החוב למשקיעים כלל גם ניסיון לשחרר כסף מפקדון מובנה במטבע היורו בבנק BHF הגרמני. החברה השקיעה בפקדון זה כ-20 מיליון שקל ואילו הציטוט האחרון של הפקדון מסוף אוקטובר משקף לו שווי של כ-12.6 מיליון שקל.



אבל מעבר לירידת השווי הזו בהשקעה של החברה, היא לא מצליחה לממש אותה, שכן הבנק מסר באחרונה לחברה כי אין מסחר בפקדון, ולכן לא ניתן למכור אותו ואינה יכולה להעריך מתי תוכל לממש אותו.



מניות אורן השקעות ירדו מתחילת השנה בכ-64% והיא נסחרת כיום בשווי של 20 מיליון שקל. ברקע לכך, הרעה בתוצאות החברה במחצית הראשונה של השנה. בתקופה זו הפסידה החברה 10.6 מיליון שקל בהמשך להפסד של 8.3 מיליון שקל ב-2007. הונה העצמי של החברה כמעט נמחק לגמרי ועומד כיום על כ-1.6 מיליון שקל - עוד טרם דו"חות הרבעון השלישי שבו היתה החמרה בשוק. המאזן של החברה מגיע לכ-129 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully