וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי: בנק לאומי יקח את הבכורה בחשיפה לבנקים הקורסים בארה"ב ברבעון שלוש

TheMarker

17.11.2008 / 14:39

ההרעה בפעילות הבנקים אכן נמשכת, אולם עסקי הליבה שלהם לא נפגעו - מעמדם התחזק מול המערכת החוץ בנקאית ומול הרגולטורים השונים. שערי מניות הבנקים מספקים הזדמנות קנייה טובה ברמות המחיר הנוכחיות אומרים כלכלני בית ההשקעות


הרבעון השלישי יהיה רבעון נוסף שבו הבנקים יצביעו על הרעה בפעילותם, כך מעריך היום האנליסט ליאור רבינוביץ מבית השקעות אי.בי.אי. ברבעונים האחרונים סיפק את החדשות הרעות אולם ברבעון זה צופה רבינוביץ כי בנק לאומי ייקח את הבכורה דרך חשיפה גדולה לבנקים הקורסים ליהמן ברדרס וואשינגטון מיוצ'אל.

לדברי רבינוביץ "ההרעה בפעילות הבנקים אכן נמשכת, אולם עסקי הליבה שלהם לא נפגעו - מעמדם התחזק מול המערכת החוץ בנקאית ומול הרגולטורים השונים. שערי מניות הבנקים מספקים הזדמנות קנייה טובה ברמות המחיר הנוכחיות". רבינוביץ קובע המלצת 'קנייה' גורפת לכל מניות הבנקים. מחירי היעד 14.5 שקל למניה ל, 13.5 לפועלים, 5.6 שקל למניה ל ו-26 שקל למניה לבנק .

הסקטור הבנקאי נסחר כרגע בממוצע של 0.6 על ההון ומכפיל רווח, ארבע רבעונים קדימה של 5-7. להערכת כלכלני אי.בי.אי אלו מכפילים מעניינים, שמצדיקים קנייה למרות הפגיעה הצפויה בתיק האשראי ותיק ניירות הערך אותו מחזיקים הבנקים.

בנק לאומי כבר יצא בדיווח שהרבעון השלישי יסתיים ברווחי אפס בשל חשיפה בהיקף של 188 מיליון דולר לבנקים הקורסים אולם מעבר לזאת, צפוי בנק לאומי צפוי להכניס לשורת ההפסד גם את תיק ה-CDO ותיק ה-ABS. הדו"חות המרתקים ביותר יהיו של דיסקונט והבינלאומי אשר מניותיהן צנחו כעדות לבעיה קשה אך עד כה קשה למקד אותה ולכמת את הפגיעה.

בנק הפועלים הוא הנפגע הגדול מהמשבר הפיננסי, באי.בי.אי מעריכים ששורת ההכנסות תיפגע הן בשורת המימון והן בהכנסות התפעוליות, אולם השפעת החשיפה על התנהלותו השוטפת פחות מהותית. שיירי הנכסים הרעילים עדיין שוחקים את השורה העליונה של רווחי הבנק.

ההרעה הניכרת בפעילות הפיננסית הבינלאומית שחקה עד דק את שווי ניירות הערך מגובי הנכסים. גם הבינלאומי הצטרף ברבעון זה לחגיגה דרך תיק היורו בונדס עם השקעה של כ-6 מיליארד שקל שספגה פגיעה במהלך הרבעון השלישי ובתחילת הרבעון הרביעי. זהו תיק קצר באורך של תשעה חודשים ורווחי, אולם המרווחים על אג"ח של בנקים גדלו בחודשים האחרונים.

האחזקות הריאליות של הבנקים נמצאות כרגע בשפל והחברות הכלולות צפויות להציג הרעה ניכרת בפעילותן. פועלים תושפע מדלק נדל"ן וכלל ביטוח, בנק דיסקונט דרך אחזקתו בבנק הבינלאומי. בנק לאומי ימשיך להנות מרווחי כי"ל דרך חברה לישראל אך להערכת כלכלני אי.בי.אי ציפיה כי רווחיות זו תימשך מוטלת בספק.

בסעיף החובות המסופקים מעריכים בבית ההשקעות כי תחול עלייה של 10 עד 20 נקודות בסיס מול הממוצע בששת הרבעונים האחרונים (מאז תחילת 2007) - השיא עדיין לפנינו אומרים בבית ההשקעות ומעריכים כי במצב הכלכלה העולמי הנוכחי ההשפעה תורגש במלוא עוצמתה במהלך 2009 עם עלייה של החובות המסופקים לשיעור של 0.95% בממוצע, פחות בבנק מזרחי יותר בבנק לאומי, פועלים ודיסקונט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully