וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא בורסת היהלומים: יש להקים קרטל עולמי לשיווק יהלומים

אורה קורן

17.11.2008 / 15:15

מדובר ביצירת קרטל בתחום השיווק - אך לא ברור אם הוא מותר על פי חוקי הגבלים עסקיים בעולם



נשיא בורסת היהלומים הישראלית, אבי פז, המכהן גם כנשיא הפדרציה העולמית ליהלומים קרא היום להקמת גוף עולמי שישווק יהלומים. דברי פז נאמרו על רקע המשבר הכלכלי העולמי שפגע גם בענף היהלומים, ועורר קשיים חמורים והסתבכויות כספיות וסכסוכים, שהובאו להכרעת מוסד הבוררות בבורסה, וחלקם אף גלשו לתגרות אלימות בבורסת היהלומים הישראלית.



בדברים שנשא בכנס החירום של יהלומנים בבלגיה קרא פז לחברות הכרייה, ליהלומנים, ליצרנים ולחברות התכשיטים להקים ועדה משותפת שתחלוק תקציב משותף ותציג קמפיין תקשורתי ופרסומי עולמי שבמרכזו קידום היהלום כמותג וכאפיק השקעה פיננסי. מדובר ביצירת קרטל בתחום השיווק, ולא ברור, אם הוא מותר על פי חוקי הגבלים עסקיים בעולם.



כמו כן, קרא פז בנאומו ליהלומנים ולחברות הכרייה לפעול באחריות ולדאוג לכך שהשוק לא יוצף ביהלומי גלם: "האחריות לכך היא של חברות הכרייה אבל לא פחות מכך זו אחריות של כל יהלומן ויהלומן לא לרכוש חומרי גלם שלא לצורך".



ראשי חברות הכרייה הגדולות, גארת' פני (דה בירס) וסרגיי ויברונוב (אלרוסה) הודיעו על מדיניות של הפחתת אספקת יהלומי גלם, במטרה לסייע לשוק היהלומים העולמי להתמודד עם השלכות המשבר הכלכלי העולמי. ווסהאן מהטה, יו"ר ארגון היצרנים ההודי אמר, כי למשך חודש ימים יעצרו היצרנים ההודים יבוא יהלומי גלם, החל מה-25 בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully