וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופר עיני: לא נבליג יותר לנוכח אזלת היד המאפשרת את הפיטורים

חיים ביאור

17.11.2008 / 15:18

יו"ר ההסתדרות: גילינו איפוק נוכח הפסדי החוסכים בפנסיה ובגמל - אך סבלנותנו הסתיימה



"ההסתדרות לא תוכל להבליג יותר נוכח אזלת היד של משרד האוצר, הגורמת לחשש כבד בקרב עמיתי קרנות הפנסיה ולגידול מתמיד במספר המפוטרים". כך אמר היום יו"ר ההסתדרות, עופר עיני.



במכתב שהעביר עיני לשר האוצר רוני בר-און, הוא דרש שהאוצר יפתח לאלתר במשא ומתן עם ההסתדרות בנוגע לשתי דרישות שהיא מעלה: פריסת רשת בטחון למאות אלפי השכירים המבוטחים בקרנות הפנסיה ובקופות הגמל; ומתן סיוע מצד המדינה למפעלים בפיריפריה, באמצעות השתתפותה בשכר העובדים, במלואו או בחלקו. לטענת עיני, רשת הבטחון דרושה כדי להציל את חסכונות העמיתים ולטעת בהם רגיעה, בעוד שמימון שכר העובדים במפעלים על ידי המדינה ייעשה מתוך התחייבות המעסיקים להימנע מפיטורים.



"תוכנית החירום של משרד האוצר להצלת המשק אינה כוללת שום בשורה לעובדים בישראל", אמר עיני. "משך שנות דור היו כספי החסכון של העובדים הצבורים בקרנות הפנסיה מוגנים באמצעות אגרות חוב ממשלתיות בעלות תשואה מובטחת, אמר עיני. "האוצר בחר להסיר הגנה זו, תוך שהוא מפנה את כספי העמיתים להשקעה בבורסה. נוכח המשבר, ספגו כספי החסכון הפסדים קשים בשלושת החודשים האחרונים. בתקופה זו גילינו אחריות ואיפוק, מתוך תקווה שהממשלה תטפל בסוגיה. אך סבלנותנו הסתיימה".



ההסתדרות הגבירה היום, באיחור מסויים, את היערכותה למשבר הכלכלי ולגל הפיטורים. עיני הינחה את מזכירי האיגודים המקצועיים לאייש את חדר המצב של ההסתדרות כדי לטפל בפניות של עובדים שפוטרו או מועסקים בארגונים בקשיים והחוששים מפני פיטורים. ברוב המקרים ההסתדרות מציעה סיוע משפטי ומידע בנוגע לזכויותיהם הכספיות של הפונים.



מנהל חדר המצב, ג'האד עקל, אמר כי ביממה האחרונה התקבלו פניות רבות מעובדי הניקיון של חברת משמר שנקלעה לכינוס נכסים, שחלקם טרם נקלטו בעבודה אחרת ואחרים לא קיבלו את משכורת אוקטובר האחרון. לדברי עקל, חלק מהפונים לחדר המצב הם מפוטרים מחברת קודאק ומחברות היי טק - רובם אינם חברי ההסתדרות, אך למרות זאת הם מקבלים טיפול. גם הסתדרות העובדים הלאומית תפתח הבוקר מוקד חירום לטיפול בעובדים שנפגעו מהמשבר הכלכלי ומהפיטורים. למוקד יוכל לפנות כל עובד, גם הוא מאוגד בהסתדרות הכללית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully