וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל פיננסים: צפי לתוצאות חלשות לרבוע הכחול ברבעון 3

TheMarker

17.11.2008 / 15:30

בבית ההשקעות הראל פיננסים צופים לה תוצאות חלשות המשקפות קושי בהתמודדות עם חוזקה של המתחרה שופרסל בכל הפורמטים ובעיקר במכירות למגזר החרדי עם השקת הפורמט החדש


חברת צפויה לפרסם את תוצאותיה לרבעון השלישי ביום חמישי ה-20 לנובמבר 2008. בבית ההשקעות הראל פיננסים צופים לה תוצאות חלשות המשקפות קושי בהתמודדות עם חוזקה של המתחרה שופרסל בכל הפורמטים ובעיקר במכירות למגזר החרדי עם השקת הפורמט החדש.

להערכת האנליסט ערן יונגר מבית ההשקעות תוצאות הרבעון ידגישו את חשיבותו של המהלך האסטרטגי החדש עליו הודיעה החברה לפני כחודש. מהלך זה הכולל צעדים כגון איחוד מותגי רשת BEE, השקת פורמט HD והקמת מותג פרטי, עשויי לסייע בידי החברה להציג צמיחה בהכנסות ובמרווחים במהלך שנת 2009. יונגר ממליץ על מניית רבוע כחול 'משקל שוק'.

תוצאות רבוע נכסים לרבעון זה, אשר פורסמו בהצעת הרכש, הצביעו על המשך מגמת ירידה בהכנסות ובנתחי השוק. מכירות רבוע נכסים הסתכמו בכ-1.07 מיליארד שקל, המהווים ירידה של כ-1.5% לעומת הרבעון המקביל. נתח שוק הרבוע הכחול לפי פרסומי נילסן עמד ברבעון זה על כ-21.6%, זאת לעומת 21.7% ברבעון הקודם.

להערכת האנליסט ערן יונגר הכנסות הרבוע הכחול יצמחו בכ-4.9% בלבד ברבעון זה. לדבריו "הירידה בהכנסות מצביעה גם על חולשה במרווח התפעולי אשר יהיה גם הוא, בטווח הנמוך של התחזיות לחברת רבוע נכסים".

הוצאות פרסום של הרבוע הכחול גם כתוצאה מהשקת הפורמט החדש של שופרסל, המתחרה, "יש" וכן חגי תשרי עשויים להביא לירידה במרווח התפעולי ברבעון זה. להערכת יונגר החברה תתקשה להתמודד עם עליית המחירים לאור הירידה ברמת ההכנסות.

הסיכונים העומדים בפני הרבוע הכחול המשך החרם החרדי, אי הצלחה באיחוד מותגים בחברת BEE ופעילות החברה האם בתחום חניות הנוחות ובחנויות AM:PM עשויה לפגוע בהתרחבות מגה בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully