וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפי ליום נוסף של ירידות בוול סטריט: החוזים מצביעים על ירידות של 0.8% עם פתיחת המסחר

שמואל שוסטר

17.11.2008 / 15:38

במניות הישראליות: ריטליקס, אורבוטק ומטלינק יסחרו על רקע דו"חות חלשים לרבעון


פסימיות בדבר תוצאותיו של מפגש מנהיגי מדינות ה-20G יחד עם חששות מהתגברות המשבר נוכח מצבה המעורער של יצרנית הרכב ג'נרל מוטורס עשויים לשלוח את השווקים של וול סטריט ליום נוסף של ירידות שערים. החוזים העתידיים על המדדים המובילים מצביעים על ירידות של 0.8% עם פתיחת המסחר.

ביום שישי ננעל המסחר בירידות שערים חדות. ירד ב-5% לרמה של 1,516 נקודות, דאו ג'ונס נחלש ב-3.8% לרמה של 8,497 נקודות ומדד S&P 500 איבד 4.2% לרמה של 873 נקודות. בסיכום שבועי רשם נאסד"ק נפילה של 7.9%, דאו ג'ונס איבד 5% ומדד S&P 500 צנח ב-6.2%.
בזירת המקרו: לפני פתיחת המסחר צפויים להתפרסם נתוני מדד התפוקה התעשייתית בארה"ב לחודש אוקטובר. על פי הערכות האנליסטים צפויה עליה של 0.2% לעומת חודש ספטמבר.



בסוף השבוע נפגשו מנהיגי מדינות ה-20G ודנו בצעדים האפשריים בכדי לפתור את המשבר בשווקים. המנהיגים הזהירו את הבנקים והמשקיעים כי יהיה עליהם להגדיל את יחס הלימות ההון ולחזק את החשיפה לגבי האחזקות שלהם, אילוצים המקטינים את פוטנציאל הרווח שלהם. ראשי 20 המדינות הגדולות בעולם תולים את האחריות למשבר הפיננסי הגלובלי במשקיעים שחיפשו "תשואות גבוהות יותר מבלי להעריך נכונה את הסיכונים". הם מאשימים גם את המפקחים שלא זיהו נכונה את הסכנות שהצטברו בשווקים. מנהיגי המדינות רוצים לתקן את הליקויים הללו באמצעות הדרישות החדשות שלהם, בהם סטנדרטים גבוהים יותר בנוגע להון, וחיזוק ניהול הסיכונים בבנקים, קרנות גידור וחברות דירוג אשראי. הרגולציה הנוקשה יותר לא רק תרסן את הסיכון, אלא גם תקטין את הרווחים של המוסדות הפיננסיים.

הפך לבנק הראשון בארה"ב שביטל את הבונוסים לבכירים לשנת 2008, כאשר הודיע היום כי לא יעניק השנה בונוסים למנכ"ל הבנק לויד בלנקפיין ובכירים נוספים, בעקבות המשבר הפיננסי החמור ביותר מאז השפל הגדול. דובר מטעם גולדמן הודיע כי בלנקפיין ושישה בכירים נוספים החליטו לוותר על הבונוסים שלהם לשנת 2008. מלבד בלנקפיין, כוללים הבכירים את הנשיאים והסמנכ"לים התפעוליים המשותפים ג'ון וינקלריד וגארי קוהן, סגני היו"ר ג'ון ויינברג, מייקל אוונס ומייקל שרווד ואת סמנכ"ל הכספים דיוויד ויניאר. השבעה יסתפקו בשכרם הבסיסי, העומד בממוצע על כ-600 אלף דולר בשנה.

ענקית הרכב (GM) לוחצת בימים אלה על הממשל האמריקאי לספק לה סיוע חירום, בטענה כי פשיטת רגל של יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב תוביל לתגובת שרשרת שתוביל לקריסה של מאות ספקיות וסוחרים, כמו גם לקריסה של תעשיית הרכב האמריקאית. לוביסטים מטעם GM נפגשו בסוף השבוע עם מנהיגי הקונגרס, עם בכירים בממשל בוש ועם אנשי הצוות של הנשיא האמריקאי הנבחר ברק אובמה, במטרה לשכנעם בצורך בתוכנית חירום לחילוצה של ענקית הרכב מקריסה. טענת החברה היא כי אם תורשה GM לפשוט רגל, הדבר יפגע קשות בכלכלת ארה"ב ויזניק את שיעור האבטלה.

, יצרנית מערכות הסקירה לתעשיית המסכים השטוחים והלוחות המודפסים, תיסחר על רקע פיטוריהם של 300 מעובדי החברה - 100 מתוכם בישראל. החברה דיווחה על ירידה של 10% בהכנסות הרבעון שהסתכמו ב-94.8 מיליון דולר. בשורה התחתונה רשמה אורבוטק הפסד נקי של 43.1 מיליון דולר, או 1.29 דולר למניה, בהשוואה לרווח נקי של 5.3 מיליון דולר ברבעון הקודם.

תיסחר על רקע ירידה של 3% בהכנסותיה, שהסתכמו ב-56.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-58.1 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2007. בשורה התחתונה התכווץ הרווח הנקי ב-64% והסתכם ב-1.1 מיליון דולר, או 5 סנט למניה למניה, בהשוואה ל-3.1 מיליון דולר, או 15 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד.

, מפתחת השבבים, דיווחה על ירידה חדה בהכנסותיה לרבעון שהסתכמו ב-811 אלף דולר בלבד, לעומת כ-3.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה רשמה מטאלינק הפסד נקי של 3 מיליון דולר, או 12 סנט למניה, בהשוואה להפסד של 5.2 מיליון דולר, או 24 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully